شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
ورزش جهان

بهترین شطرنج‌باز جهان در برنابئو
بیش از 200 گله شدن، بیست‌وسومین هت‌تریک و دویست‌ویکمین پیروزی رونالدو در لباس رئال‌مادرید در لالیگا و حتی سیصدمین بازی راموس برای سفیدپوشان، کارلسن، برترین شطرنج‌باز جهان، حوادث بازی رئال‌مادرید و سلتاویگو در شب دوم هفته چهاردهم لالیگا را شروع کرد. این رئالی متعصب که گاسپاروف (یکی از برترین شطرنج‌بازان تاریخ) را از نبرد با خود ترسانده در روز تولدش در وسط زمین برنابئو حاضر شد و با پیراهن رئال و یک شوت نمادین، رسما بازی را آغاز کرد.

 نرفتن در تانک، عامل معافی مرته ساکر
خدمت سربازی تا‌ سال ۲۰۱۰ در آلمان اجباری بود اما پرمرته‌ساکر ملی‌پوش راهی پیدا کرد تا به خدمت نرود. آنچه باعث شد مرته‌ساکر به سربازی نرود، قد بلند او بود. مدافع آلمانی دراین‌باره گفت: «قد من خیلی بلند بود و نمی‌توانستم داخل تانک جا شوم. به همین خاطر به بیمارستان رفتم و پس از معاینه تشخیص دادند سربازی نروم!» مرته‌ساکر اکنون یک مرکز خیریه مختص کودکان دچار بیماری ذهنی دارد.

حمایت از مقتول سیاهپوست
درک رز، گارد رأس تیم بسکتبال شیکاگو بولز پیش از رویارویی تیمش با گلدن استیت وریرز در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با پوشیدن پیراهن سیاهی که روی آن عبارت «نمی‌توانم نفس بکشم» چاپ شده بود از اقدام پلیس نیویورک در قتل یک نوجوان سیاهپوست انتقاد کرد. «اریک گارنر» مدتی قبل در شهر نیویورک  حین فروش سیگار قاچاق توسط پلیس دستگیر و کشته شد. عبارت «نمی‌توانم نفس بکشم» آخرین جمله‌های گارنر قبل از کشته شدنش بود.


تعداد بازدید :  387