شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
گزارشی از پشت پرده دستگیری مدیرعامل پرسپولیس
یک‌ماه زندان، وثیقه هم کارساز نیست!

شهروند| دستگیری حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پرسپولیس خبر شوکه کننده‌ای برای جامعه فوتبال بود؛ آن هم در شرایطی که روزهای زیادی از به زندان رفتن محمد مایلی‌کهن نمی‌گذرد. مدیرعامل پرسپولیس که روزهای پرتنشی را سپری می‌کرد، به دردسری بزرگ گرفتار شده است. او گمانش بر این بود که حضورش در دادسرای فرهنگ و رسانه زمان زیادی طول نمی‌کشد اما حالا شاید مجبور باشد نزدیک به یک‌ماه رنگ آزادی را نبیند.
شاکی‌های سیاسی
اما حمیدرضا سیاسی به چه دلیلی زندانی شده که نمی‌تواند حتی به قید وثیقه آزاد شود؟ 3 مورد موجب این دستگیری است. اولین شاکی، ‌شرکت بهنام پیشرو کیش است. شرکتی که سیاسی تا همین چند ماه پیش در هیأت‌مدیره‌اش فعالیت داشت. ماجرا از این قرار است که اسپانسر سابق سرخپوشان با تنظیم شکایتی خواهان دریافت غرامت به دلیل فسخ یک طرفه قرارداد با پرسپولیس شده است و سیاسی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باید بازداشت بماند. ماجرا اما به همین جا ختم نمی‌شود. شاکی جدیدی وجود دارد که عنوان کرده در ابتدای فصل 10‌میلیارد تومان به سیاسی بابت کمک به پرسپولیس به‌عنوان اسپانسر پرداخت کرده و مدیرعامل کنونی باشگاه این مبلغ را در پرسپولیس هزینه نکرده است. ماجرا اما به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ گویا‌ بعد از اتفاقاتی که در ماجرای دیدار مدیران پرسپولیس با مدیران رئال‌مادرید رخ داد، نهادهای ذیربط خواستار این شده‌اند تا سیاسی برای ادای توضیحات به دادسرا برود اما او از این کار امتناع ورزیده و دلیل سوم دستگیری‌اش به همین ماجرا برمی‌گردد.
حمایت اطرافیان
موضوع ارتباط دستگیری سیاسی با ماجرای امیرحسین جهانشاهی و دیدار با مدیران رئال در شرایطی مطرح شده که اطرافیان مدیرعامل پرسپولیس زیر بار این موضوع نمی‌روند. حمید استیلی که رفاقت نزدیکی با سیاسی دارد، می‌گوید: «اینها شایعه‌ای بیش نیست. تنها دلیل بازداشت سیاسی پرسپولیس و بدهی‌های این باشگاه بوده که سیاسی مدیرعامل آن است و حالا باید در زندان باشد. درواقع به خاطر گناه نکرده، این اتفاق برایش رخ داده است.»
شاکی چهارم، رویانیان
مصاحبه‌هایی که مدیرعامل پرسپولیس درباره بدهی‌های باشگاه انجام داد و این‌که اعلام کرد اقدامات مدیران قبلی او را به زندان فرستاده، باعث ناراحتی محمد رویانیان شده است. بر همین اساس مدیرعامل سابق پرسپولیس امروز شکایتی را از سیاسی تنظیم  کرد و به دادسرای فرهنگ و رسانه برد تا شاکی جدید به پرونده اضافه شود. رویانیان دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من نمی‌دانم وقتی یک نفر بازداشت می‌شود، چه ارتباطی به مدیران قبلی سازمانی دارد که در آن مشغول به کار است. متأسفانه ابهام‌های زیادی دراین‌باره به وجود آمده و من به‌عنوان مدیری که 2‌سال برای پرسپولیس زحمت کشیدم، وقتی این مسائل را می‌شنوم ناراحت می‌شوم. دلیل شکایتم هم روشن شدن این مسأله است.»
چه زمانی آزاد می‌شود؟
قاضی پرونده همان فردی است که پرونده شکایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن را پیگیری کرده و او مشغول انجام تحقیقات مقدماتی روی پرونده مربوط به مدیرعامل پرسپولیس است. تحقیقاتی که به گفته مهدی خواجه‌وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس ممکن است از 2‌هفته تا یک‌ماه زمان ببرد و در این مدت حمیدرضا سیاسی باید در بازداشت باشد. از سوی دیگر شرایط پرونده طوری است که سیاسی حتی به قید ضمانت هم نمی‌تواند موقتا آزاد شود.

 


تعداد بازدید :  379