شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با احمد صافی، سرمربی تیم‌ملی کره‌جنوبی
موفقیت‌های کاراته ایران تصادفی است

شهروند| سرمربی ایرانی تیم‌ملی کاراته کره‌جنوبی که سابقه طولانی در کاراته کشورمان داراست، در پی فراهم ‌کردن مقدمات دهمین دوره جام بین‌المللی کاراته ایران زمین است. مشروح گفت‌وگوی «شهروند» با احمد صافی درباره مسائل روز کاراته در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
حضور معلولان
 در جام ایران‌زمین
احمد صافی در ابتدای صحبت‌هایش نحوه برگزاری جام ایران‌زمین را تشریح کرد: «در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری دهمین دوره رقابت‌های کاراته جام ایران‌زمین هستیم تا انشاءالله این رقابت‌ها از اواخر آذرماه با همکاری فدراسیون کاراته و دانشگاه‌آزاد در تهران برگزار شود. تا الان 6 کشور خارجی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند. از نکات ویژه این دوره از رقابت‌ها برگزاری مسابقاتی مجزا برای معلولان، نابینایان و ناشنوایان است که اگر استقبال از سوی کشورهای خارجی صورت گیرد، قطعا انجام خواهد شد.»
فراموشی
وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در فدراسیون بعد از موفقیت در مسابقات جهانی عنوان می‌کند: «به نظرم باید مسائل به وجود آمده در مسابقات جهانی آلمان برای تیم‌ملی را تمام شده بدانیم. آن‌قدر حاشیه‌ها اطراف تیم‌ملی زیاد بود و اتفاقات تلخ افتاد که اصل موفقیت تیم‌ملی را فراموش کردیم. باید اتفاقات تلخ نظیر اختلاف ملی‌پوشان با کادرفنی و رخدادهای داخل فدراسیون را فراموش کرده و از آنها درس بگیریم. فکر می‌کنم شرایط طوری رقم خورده که در کاراته اخلاق پایین‌تر از قهرمانی قرار دارد.»
همان که قبلا گفتم!
سرمربی تیم کاراته کره‌جنوبی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «به‌عنوان کسی که در پاکستان به‌عنوان یکی از فقیرترین کشورهای آسیا و در اردن و کره‌جنوبی به‌عنوان کشورهای غنی و پیشرفته کار کرده‌ام، معتقدم ما مدیران خوبی را در کاراته تربیت نکرده‌ایم زیرا عملکرد مثبتی در سال‌های اخیر از آنها شاهد نبودیم. من هنوز روی موضعم در قبال فدراسیون هستم و انتقاداتی نسبت به مدیریت فدراسیون دارم زیرا هنوز هم برای انتخاب ترکیب تیم‌ملی دچار مشکلاتی هستیم.»
موفقیت‌ها تصادفی است
او ارزیابی‌اش از شرایط کنونی فدراسیون کاراته ایران را این‌گونه بیان می‌کند: «نه تنها در کاراته بلکه در کل ورزش ایران نتایج براساس تصادف به دست می‌آید، نه برنامه‌ریزی؛ به همین دلیل است که نتایج ثبات ندارد. یک روز اول می‌شویم و روز دیگر بیستم. درواقع یا هدف عوض می‌شود یا مدیر و به همین دلیل از حالا تضمینی نیست که نتایج خوب کاراته ایران در مسابقات آینده نیز تکرار شود. باید یک کمیته ارزیابی و نظارت در وزارت ورزش و کمیته المپیک تشکیل شود تا عملکرد مدیران را بررسی کند.»
ایده‌هایم را  ارایه می‌کنم
صافی در پایان درباره شایعه حضورش به‌عنوان دبیر فدراسیون کاراته می‌افزاید: «من یک‌بار این سمت را گرفتم که فکر می‌کردم به آخرین آرزویم در دنیا رسیده‌ام اما خیلی زود کنار رفتم زیرا نمی‌خواستم بدون مدیری که مرا آورده بود، در فدراسیون بمانم. در شرایط فعلی با این‌که پیشنهاد جدی به من نشده، نظر مثبتی برای قبول این سمت ندارم زیرا می‌خواهم جایی در این ورزش باشم که بتوانم ایده‌هایی که در ذهنم است را پیاده کنم، البته کجا بهتر از کاراته؟ فعلا 2 ماه دیگر با کره‌جنوبی قرارداد دارم و از 6 کشور دیگر نیز پیشنهاد همکاری دریافت کرده‌ام.»


تعداد بازدید :  354