شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
تأیید مرگ یکی از 43 دانشجوی ربوده شده مکزیکی

آزمایش‌ها مرگ یکی از 43 دانشجوی مکزیکی را که 10 هفته پیش در جنوب‌غرب مکزیک ربوده‌ شدند، تأیید می‌کند. این خبر توسط یک مقام نزدیک به محققان این پرونده اعلام شد و بر این اساس به نظر می‌رسد قتل‌عام این دانشجویان مکزیکی به دست اعضای یک باند موادمخدر صحت داشته‌ باشد. ادعایی که پیش از این توسط مقامات دولت مکزیک نیز مطرح شده‌ بود.
قتل‌عام هولناک این دانشجویان توسط خلافکاران که بدون هیچ‌ترسی از مداخله و پیگیری نیرو‌های دولتی صورت گرفت کانون توجه افکارعمومی مکزیک را به ارتباط میان دولت و مصونیت قضایی، فساد و باند‌های موادمخدر جلب کرد. «انریکه پنیا نیتو»، رئیس‌‌جمهوری مکزیک نیز به‌دنبال این فاجعه با بحرانی مواجه شد و دارایی‌هایش مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت. بنابر اعلام دولت این دانشجویان به قتل رسیده‌اند و اجساد سوخته‌شان در میان زباله‌هایی در نزدیکی یک رودخانه دفن کشف شده ‌است. با این حال مقامات مکزیکی تا اعلام نتایج آزمایش DNA مرگ این دانشجویان را تأیید نکردند.
به‌دنبال اعلام این خبر هزاران نفر از مردم مکزیک بار دیگر به پایتخت این کشور آمدند و با شعار‌هايی خواهان سرنگونی پنیا نیتو شدند. خانواده‌های داغدار این دانشجویان و معترضان در جریان این اعتراضات شعار می‌دادند «آنها را زنده ربودند، ما آنها را زنده می‌خواهیم».
پدر یکی از این دانشجویان می‌گوید «حالا ما می‌دانیم که این اجساد فرزندان ما هستند و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که امیدوار باشیم عدالت برقرار خواهد شد و دولت عاملان را مجازات خواهد کرد.»
این دانشجویان در جریان تظاهراتی در ماه سپتامبر توسط نیرو‌های امنیتی پلیس «ایگوالا» دستگیر شدند و پلیس فاسد این شهر نیز دانشجویان را به دست اعضای یک باند موادمخدر سپرد.

 


تعداد بازدید :  160