شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
فرمانده القاعده در حملات پهپاد‌ي پاكستان كشته شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس شاخه عملیاتی گروه القاعده در پاکستان و افغانستان به همراه 4 تن دیگر در جریان حمله هواپیما‌های بدون سرنشین کشته ‌شده ‌است. در حمله هواپیما‌های بدون سرنشین در پاکستان و در منطقه وزیرستان‌شمالی دست‌کم 5 نفر کشته شدند که یک فرمانده ارشد القاعده نیز در بین قربانیان این حمله به چشم می‌خورد.
«عمر فاروق»، رئیس عملیات‌های القاعده در پاکستان و افغانستان بنابر این گزارش‌ها در حمله هوایی روز یکشنبه جان باخت. بنابر اعلام 2 مقام اطلاعاتی پاکستان، پهپاد‌ها با شلیک 2 موشک به سوی محوطه‌ای در روستای «خارا‌تنگا» این فرمانده القاعده را هدف قرار دادند. یکی از این مقام‌های اطلاعاتی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «این احتمال وجود دارد که در زمان شلیک‌ موشک‌ها یک فرمانده مهم در این محل حضور داشته ‌است، اما این امر باید مورد تأیید قرار بگیرد».
در جریان این حملات همچنین 2 تن از شبه‌نظامیان طالبان نیز زخمی شدند. در روز شنبه نیز «عدنان شکری جمعه»، یکی دیگر از رهبران القاعده در جریان یک حمله جان باخت. به گزارش الجزیره، عمر فاروق کار خود را به‌عنوان سخنگوی القاعده آغاز کرد اما خیلی زود به یکی از مقامات برجسته این گروه تروریستی بدل شد.
ارتش پاکستان از ماه ژوئن حملات گسترده‌ای را در این منطقه آغاز کرد و گفته می‌شود بیش از یک‌هزار و 560 شبه‌نظامی طالبان در جریان این حملات کشته‌ شدند. ارتش پاکستان نیز در مقابل 125 نفر نیرو‌های خود را در جریان این حملات از دست داده‌ است. حملات گسترده ارتش پاکستان در این منطقه منجر به فرار و جا‌به‌جایی بیش از 800‌هزار نفر از مردم غیرنظامی این منطقه شده ‌است.


تعداد بازدید :  173