شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   ارزش بازار سرمایه 8برابر شد| حسن قالیباف‌اصل مدیرعامل بورس تهران گفت: براساس آمار در‌ سال 85 ارزش بازار سرمایه کمتر از 40‌هزارمیلیاردتومان بود که هم‌اکنون به 330‌هزار‌میلیاردتومان بالغ می‌شود و در طول
 8 سال، ارزش بازار حدود 8برابر شده است. او افزود: ارزش معاملات در انتهای ‌سال 85، بالغ بر 5هزار ‌میلیارد تومان بوده.

  با موضوع خرید و فروش منطقی برخورد کنید| محمد کفاش مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن گفت: برخی سهامداران گاهی در بازار سهم زیان‌ده را 30‌درصد بیشتر از ارزش ذاتی خرید می‌کنند، درحالی‌که به‌طور دایم توصیه می‌شود در بازار منفی بخرید و در بازار مثبت بفروشید. به گفته او متاسفانه عده‌ای در بازار که اطلاعات مناسبی از سرمایه‌گذاری در بورس ندارند فقط به اتکای داشتن سرمایه وارد بازار و معامله به‌طور مستقیم در بورس می‌شوند. او افزود: سهامداران باید منطقی با موضوع خرید و فروش سهام برخورد کنند.

  روزهای کسل‌کننده بورس| جمال کاظمی کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایطی که سرمایه‌گذاران در بورس شاهد آب شدن سرمایه‌های خود هستند، بازار سرمایه نیازمند اقدام عملی از سوی مسئولان است. او افزود: درحال حاضر معاملات بورس کسل‌کننده شده است و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه از ابتدای امسال شاهد ضرر 10‌درصدی هستند.

  بورس انرژی رونق می‌گیرد| رضا ریاحی معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران از برنامه‌ریزی برای ورود دو دسته از مشترکان برق به بورس انرژی خبر داد. وی با بیان این‌که افزایش حجم معامله‌ها لازمه توسعه بورس انرژی و رقابتی شدن بیشتر فضای این بورس است، گفت: در‌ سال 92 ماهیانه 10‌میلیاردتومان به شرکت‌های توزیع جهت خرید برق از بورس انرژی اختصاص پیدا کرد که این رقم هم‌اکنون به ماهیانه 45‌میلیاردتومان رسیده است.


تعداد بازدید :  398