شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

اولین نشست تخصصی امنیتی فرماند‌اران در استان خوزستان
اولین نشست تخصصی امنیتی فرمانداران با حضور سردار ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و فرمانداران استان خوزستان در محل فرمانداری شهرستان آبادان برگزار شد.
به گزارش ایسنا، سردار ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، در اولین نشست تخصصی به بیان مباحثی پیرامون مدیریت بحران‌های امنیتی و مدیریتی امنیتی پرداخت.گفتنی است مطالب مربوط به پیشگیری امنیتی از سوی قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح و در ادامه زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور به تشریح قوانین و مقررات مربوطه پرداخت.براساس تدابیر اتخاذشده، این‌گونه نشست‌ها برای همه فرمانداران سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخاب اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر
نمایندگان مجلس روز گذشته در ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کردند.
به گزارش ایسنا، این ستاد مشتمل بر 17 عضو است که عبارتند از: یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران به انتخاب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به‌عنوان رئیس ستاد، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به‌عنوان عضو ناظر، نماینده تام‌الاختیار رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی.براساس تصویب نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بسیج،
دبیر ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شورایعالی حوزه‌های علمیه، یک نفر مجتهده به انتخاب شورایعالی حوزه‌های علمیه خواهران و دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد نیز اعضای دیگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواهند بود.

لایحه خروج از رکود در فراکسیون رهروان ولایت مجلس بررسی شد
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت:  لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (خروج از رکود) دیروز در نشست شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
صفر نعیمی‌رز، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» و «محمدرضا باهنر» نواب رئیس مجلس حضور داشتند. وی افزود: مقرر شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تغییر دستور و در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (خروج از رکود) در جلسه علنی امروز مجلس موافقت کنند.

نماینده تهران در مجلس: حکومت‌ها د‌ر صورت عد‌م نقد فاسد می‌شوند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دانشجو و دانشگاه دیده‌بان جامعه است که آژیر خطر را می‌کشد، تأکید کرد: نقد قدرت لازم است و حکومت‌ها نیاز به نقد دارند وگرنه فاسد می‌شوند.
به گزارش ایلنا، علی مطهری در مراسم روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران که در تالار شهید چمران دانشکده فنی برگزار شد، گفت: وجود ولی فقیه خود یک نور هدایت است اما بودن ولی فقیه هیچ وظیفه‌ای را از ما نمی‌کاهد و باید بدانیم اگر کاهلی کنیم، انقلاب ما به انقلاب صدر اسلام شبیه می‌شود. مطهری ادامه داد: اول این‌که نقد ولایت فقیه را که بعضی‌ها غیردموکراتیک جلوه می‌دهند باید مدنظر داشت به‌طوری که مشکل از برخی ولایتمداران است نه ولایت فقیه. وی ادامه داد: دوم برداشت غلط ما از مساله‌ای به نام عبارت حفظ نظام است. به‌طوری که تمامی عزیزان کارهایی را می‌کنند که عملکرد آنها را توجیه می‌کند که متاسفانه این مسأله در میان مسئولان امنیتی و اطلاعاتی ما در سال‌های قبل وجود داشته است و برخی افراد به نام حفظ نظام، اصول و قانون اساسی نظام را زیر پا گذاشته‌اند و این کاملا غلط است. به‌طوری که در بندهای قانون اساسی ما، تفهیم اتهام به متهم و بازداشت غیرقانونی نهی شده است که در قضیه ستار بهشتی هم این موضوع وجود داشت که بنده از آن دفاع کردم و جلوی ظلم ایستادم اما برخی‌ها گفتند که حفظ نظام مهم‌تر از این مسأله است و البته بنده با آن مخالفت کردم.مطهری اظهار داشت: باید از انتقاد‌ها استقبال کنیم و این فضایی که اگر کسی یک انتقادی می‌کند و آن را ضدنظام و منافق و برانداز می‌خوانند باید برچیده شود. همان‌طور که در قانون اساسی کشورمان هم آمده است که اصل بر برائت است.مطهری با تأکید بر این‌که برداشت غلطی از آزادی بیان شکل گرفته است، بیان کرد: اگر آزادی بیان باشد و مطبوعات آزاد باشند جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شود اما متاسفانه گاهی خطوط قرمز مصنوعی درست می‌‌کنیم که مثلا نمی‌توانید درباره مفاسد اقتصادی و فتنه حرف بزنید.

 


تعداد بازدید :  477