شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
رئیس بنیاد امید ایرانیان:
نگران ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس آتی نیستیم

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان گفت: انتخابات ‌سال 88 یک انتخابات باخت باخت و انتخابات ‌سال 92 یک انتخابات برد برد بود.
به گزارش ایلنا، عارف طی سخنرانی به مناسبت مراسم روز دانشجو و 16 آذر در دانشگاه شهیدبهشتی و با اشاره به این‌که نباید درباره انتخابات‌ سال آینده پیش‌داوری کرد، افزود: مجلس جایگاه مهمی دارد و نماد مشارکت مردم است و ما باید به دنبال مجلسی مقتدر، متخصص و کاردان باشیم و نمایندگانی به مجلس بیایند که دغدغه‌شان فقط شهر و بخش و منطقه خودشان نباشد.
او با اشاره به لزوم ورود اصلاح‌طلبان در مجلس گفت: از ماه‌ها قبل اعلام کردیم اصلاح‌طلبان در مجلس شرکت کنند و ما اصلا نگران بعضی ردصلاحیت‌ها که امکان دارد درباره انتخابات مجلس‌ سال آینده انجام شود نیستیم زیرا اصلاح‌طلبان آن‌قدر نیرو دارند که جای نگرانی نیست.
عارف با اشاره به این‌که باید اصلاح‌طلبان
 به دنبال مشارکت حداکثری و همچنین جذب طیف خاکستری جامعه برای رأی‌دادن باشند، گفت: معتقدم طیف اصلاحات باید با یک لیست 300نفره در کشور شرکت کند و همچنین این شرکت نیز باید براساس خرد جمعی باشد.
او با اشاره به این‌که باید کرسی‌های آزاداندیشی در کشور راه‌اندازی شود، گفت: برای این‌که بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم باید به دور از حرکات تند بمانیم. دانشجو نباید در دانشگاه تبدیل به یک گروه خاص و جریان سیاسی خاص شود و دانشجو نباید وامدار هیچ گروه سیاسی باشد.
عارف با اشاره به وضع فعالیت‌های دانشجویی در سال‌های گذشته گفت: در دهه سوم و در میانه
 دهه 80 رکود نسبی بر دانشگاه حاکم شد و فضای امنیتی به وجود آمد و امکانات در دست یک گروه خاص قرار گرفت.
او با اشاره به این‌که دانشجویان همیشه گروه مرجع بوده‌اند، گفت:  دانشجو باید انتقاد کند و خودش نیز باید روحیه نقد شدن داشته باشد اما متاسفانه در هشت‌سال گذشته فضای نقدشوندگی و نقدکردن از دانشگاه رفته بود.
عارف در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با وزیر جدید علوم گفت:  متاسفانه همچنان حرکات تند در دانشگاه‌ها وجود دارد و فضای دانشگاه‌ها امنیتی است و گروهی انگار نمی‌خواهند در داخل دانشگاه و بیرون آن پیام انتخابات ‌سال 92 را دریافت کنند.
او ادامه داد: دولت روی خواسته‌های رأی‌دهندگان ‌سال 92 ایستاده است زیرا معتقد است اگر مردم به صحنه نمی‌آمدند روحانی پیروز نمی‌شد به همین دلیل گروه رقیب به دنبال این است که فضای دانشگاه‌ها بسته باشد.
عارف در پاسخ به انتقاداتی پیرامون عملکرد دولت روحانی گفت:  اگر می‌خواهید فضا باز شود باید همدیگر را تحمل کنیم و انتظاراتمان از دولت باید منطقی باشد. دولت در راه خواسته‌های مردم هزینه‌های زیادی داده است و یکی از این هزینه‌ها برکناری فرجی‌دانا و رأی نیاوردن 5 نامزد وزارت علوم است.


تعداد بازدید :  408