شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
خبر

با اعلام ورشکستگی و در اعتراض به پیاده راه‌سازی
جمعی از کسبه خیابان 17 شهریور مقابل مجلس تجمع کردند
شهروند| اعتراض کسبه و مغازه‌داران خیابان 17 شهریور پس از این‌که طومارها نوشتند و اعتراض‌ها کردند سرانجام به مجلس شورای اسلامی رسید. آنها دیروز مقابل ساختمان اصلی مجلس در میدان بهارستان تجع کردند و گفتند که به دلیل اجرای طرح پیاده راه‌سازی در این خیابان همه در آستانه ورشکستگی‌اند.
آنها چندماه پیش یعنی در اولین هفته ماه مهر تجمع مشابهی را مقابل شورای شهر تهران در خیابان بهشت برگزار کردند. آن روز مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر تهران با آنها صحبت کرد و گفت که به‌طور اورژانسی به مشکلاتی که در نتیجه اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان 17 شهریور برای آنها ایجاد شده، رسیدگی خواهیم کرد. همان روز مهدی چمران گفت که این نتیجه اجرای طرحی است که همه با آن مخالف بودند هم شورا، هم کارشناسان و هم مردم. با اجرای این طرح عملا کار کسبه کساد شد و بسیاری از آنها مغازه‌هایشان را برای فروش گذاشتند.
از زمان دوران تصدی آقای قالیباف شهردار تهران خیابان 17 شهریور به خیابان امام حسین(ع) مسدود شده. این اقدام برای این صورت گرفت که این مسیر پیاده راه‌سازی شده به یکی از مراکز آیینی تهران برای برگزاری اعیاد مذهبی و پیاده‌روی‌های عاشورا و تاسوعا و مانند آن تبدیل شود. اجرای این پروژه اما رکود کسب و کار مغازه‌داران این خیابان را به دنبال داشته است و اصولا زندگی روزمره در این منطقه را با مجموعه‌ای از مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه کرده است. اوایل مهر ماه‌سال 91بود که ساکنان و مغازه‌داران خیابان 17شهریور در فاصله میدان امام حسین تا میدان شهدا با حضور نیروهایی از طرف شهرداری برای انجام دادن تغییرات وسیعی در این خیابان مواجه شدند و البته هرچه نارضایتی خودشان را اعلام کردند گوش شنوایی در کار نبود و با سنگفرش شدن این خیابان، راه به روی ماشین‌ها بسته شد. در ماه‌های اخیر مهدی چمران برای حل‌وفصل مشکلات میدان امام حسین و پیاده‌راه 17 شهریور درخواست تشکیل کمیسیونی مشترک با حضور نماینده کمیسیون نظارت، فرهنگی، شهرسازی و عمران و همچنین سازمان زیباسازی شهرداری تهران را کرد اما به نظر می‌رسد مردم به‌دلیل طولانی‌شدن مشکلاتشان به این‌که این کمیته بتواند گرهی از کار آنها باز کند چندان امیدوار نیستند که این‌بار برای دادخواهی و کمک دست به دامان مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

هوای پایتخت ناسالم شد
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 118در شرایط ناسالم قرار گرفت. دکتر وحید حسینی در گفت‌وگو با مهر افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به جز ازن و منو اکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.
به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت:  پیش‌بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی صاف در پاره‌ای نقاط غبار آلود است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط ناسالم باقی بماند. او تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ‌ومیر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می‌شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت‌های طولانی‌مدت در فضای باز را کاهش دهند.


تعداد بازدید :  412