شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
نرخ بلیت پرواز تهران ـ نجف به 2‌میلیون تومان رسید

افسانه افزایش تصاعدی نرخ بلیت هواپیمای در مسیر تهران ـ نجف تمام شدنی نیست، این بار نرخ به 2‌میلیون تومان رسیده است.  مبلغی که بسیاری از زائران از پس آن برنمی‌آیند.  
در حالی که در 2 یا 3 هفته گذشته نرخ بلیت پرواز تهران ـ نجف از 400‌هزار تومان به یک‌میلیون و 600‌هزار تومان رسیده بود که دیروز این نرخ به 2‌میلیون تومان رسیده است. بسیاری از فعالان تورهای زیارتی علت این وضع را آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌دانند اما در این میان برخی آژانس‌های هواپیمایی می‌گویند احتمال راه‌اندازی پرواز‌های فوق‌العاده به دلیل نزدیک‌شدن به اربعین حسینی توسط شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که در این صورت می‌توان بلیت پرواز تهران-نجف را با قیمت یک‌میلیون و 600‌هزار تومان تهیه کرد.  به گزارش میراث خبر، پیش‌بینی فعالان از آشفته‌بازار قیمت بلیت پرواز تهران-نجف درست از آب درآمد و به فاصله 20 روز پس از هشدار آنها، نرخ این پرواز از مرز 2‌میلیون تومان فراتر رفته است.  نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز چارتری تهران-نجف از یک‌میلیون و 250‌هزار تومان به بالاست و قیمت‌ها براساس تاریخ متغیر است.  همچنین این پرواز به‌صورت ساعتی درحال افزایش است این درحالی است که نرخ بلیت رفت و برگشت 4 روزه پرواز تهران-نجف در قالب سفر با کاروان یک‌میلیون و 360‌هزار تومان است.  پس از ثبت‌‌نام اینترنتی پرواز تهران- نجف از طریق قرعه‌کشی بلیت این پرواز چند روز پیش در اختیار برندگان قرار گرفت و دیگر بلیتی برای این مسیر وجود ندارد. همچنین این نرخ در مقایسه با 25 آبان‌ماه با رشد 40‌درصدی در حدود 2‌میلیون و 300‌هزار تومان افزایش یافته است.  در این بین برخی آژانس‌های هواپیمایی قیمت‌هایی بین 2‌میلیون و 200 تا 2‌میلیون و 300‌هزار تومان را برای پرواز رفت و برگشت تهران-نجف اعلام می‌کنند.   قرار بود پس از متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی نظارت بیشتری بر این بخش داشته باشد، این درحالی است که بازار سیاه بلیت پرواز تهران-نجف نمونه بارزی از غفلت دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در انجام وظایف آنهاست.
‌ فعالان صنعت گردشگری و حمل‌ونقل هوایی معتقدند همه چیز از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما آغاز شد. آزادسازی که بعدها به متنوع‌سازی تغییر معنا داده وصنعت را با مشکلات مواجه کرد. هنوز فعالان صنعت حمل‌ونقل هوایی توجیه نشدند که باید چه میزان به نرخ بلیت هوایی اضافه کنند  سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده در هر مسیری نهایت افزایش نرخ باید 30‌درصد باشد چگونه شرکت‌های هواپیمایی تخلف به این مشهودی را انجام داده و نگران هیچ چیز نیستند.  سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود.


تعداد بازدید :  403