شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
نماینده کانون‌های دانشجویی سازمان جوانان خطاب به رئیس‌جمهوری
آماده ترویج نوعدوستی در دانشگاه ها هستیم

عضو شورای اجرایی کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به نمایندگی ۹۰۰ کانون‌ دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و در حضور رئیس‌جمهوری سخنرانی کرد.
در این مراسم که با حضور دکتر روحانی رئیس‌جمهوری و جمعی از مسئولان و جامعه دانشگاهی برگزار شد، پوران شریفی، نماینده جوانان هلال‌احمر با تبریک روز دانشجو، خواستار حمایت رئیس‌جمهوری برای توسعه فعالیت دانشجویان عضو هلال‌احمر در زمینه‌های نوعدوستی و گسترش صلح و تفاهم میان انسان‌ها و ملت‌ها شد.
او افزود: « من دانشجوی اهل سنت و از منطقه کمتر برخوردار هستم و افتخار می‌کنم که دوشادوش دانشجویان دیگر برای خدمت به کشورم تلاش می‌کنم. ما به‌عنوان فرزندان شما در کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال‌احمر، آمادگی داریم که همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که تأکید بر گسترش فرهنگ صلح و نفی خشونت دارد، به ترویج نوعدوستی در فضای دانشگاه‌ها در کشور بپردازیم، لذا خاضعانه تقاضا داریم که این حرکت دانشجویان عضو هلال‌احمر را با همراهی و همدلی خویش، یاری کرده و نیز با تدبیر خویش امکان حضور نمایندگان ما را در مجامع بین‌المللی دانشجویی فراهم آورید.
متن کامل سخنان پوران شریفی بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عرض می‌کنم خدمت رئیس‌جمهوری محبوب و محترم جناب آقای دکتر روحانی
در ابتدای عرایضم، روز شانزدهم آذرماه، روز دانشجو و نماد ارج نهادن به جریان اصیل دانشجویی را به حضرتعالی و همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور عزیزمان، تبریک عرض می‌نمایم.  
در این روز، بزرگ‌مردانی که ملقب به مقام والای دانشجو بودند، در آن برهه زمانی بر حسب وظیفه دانشجو بودن، احساس مسئولیت کرده و جان خود را در راه سعادت این مرز و بوم تقدیم داشتند.
جناب آقای رئیس‌جمهوری و حضار محترم؛
سازمان جوانان هلال‌احمر با نزدیک به 70 سال سابقه در کشور، دارای پتانسیل عظیمی برای فعالیت‌های بشردوستانه، امدادی و عام‌المنفعه می‌باشد. هم‌اکنون این سازمان در بیش از ۹۰۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی دارای کانون دانشجویی هلال‌احمر بوده و ۳۳۰۰۰۰ دانشجوی داوطلب با عشق به همنوع، به صورت داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی ضمن انجام خدمات بشردوستانه به ترویج‌ اصول بنیادین نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که شامل انسانیت، بی‌غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، یگانگی و جهان‌شمولی‌ است، می‌پردازند.
امدادرسانی به مردم در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی با رزمندگان برومند کشور در هشت‌سال دفاع مقدس و نیز خدمت‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده، از افتخارات پیشینیان ما در جمعیت هلال‌احمر بوده است که حضرتعالی خود به آن واقفید. یاری‌رسانی به مردم مناطق محروم و مصدومان بلایا در قالب کاروان‌های نیکوکاری، آموزش امداد و کمک‌های اولیه، اهدای خون و ترویج فرهنگ اهدای عضو، دلجویی از سالمندان، تلاش در جهت حفظ محیط‌زیست، کمک به بیماران صعب‌العلاج، تشکیل تیم‌های مداخلات روانی-  اجتماعی در بلایا، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و تابستانی،‌ اجرای فعالیت‌های ورزشی، توانمندسازی و حفاظت از جوانان در برابر رفتارهای پرخطر همچون پیشگیری از بیماری ایدز و اعتیاد و نیز فعالیت‌های متنوع دیگر، همگی براساس اصول اعتقادی - دینی ما و در چارچوب اهداف اساسی جمعیت هلال‌احمر که همانا تسکین آلام بشری، حفظ کرامت انسانی، تأمین سلامت انسان‌ها و برقراری صلح و دوستی میان انسان‌ها می‌باشد،  صورت می‌پذیرد.
همانطور که خود می‌دانید، کشور ما جزو
 10 کشور اول بلاخیز دنیاست، بنابراین لازم است تمامی جوانان به‌ویژه دانشجویان همواره آمادگی کاملی برای مقابله با بلایا داشته باشند.
 ما اعضای کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر در سراسر کشور، اعلام می‌نماییم که درحال حاضر این آمادگی را داریم که به آموزش و آماده‌سازی سایر جوانان و دانشجویان برای مقابله با بلایا و بحران‌ها بپردازیم و البته در این مسیر نیازمند بسترسازی مناسب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و هستیم و امید داریم که با تدبیر حضرتعالی، این مهم تحقق  یابد.
امروز شاهدیم درحالی‌که در منطقه ما، متاسفانه گروه‌های جنگ‌طلب تکفیری به اسم نژاد یا مذهب، و با اهداف سلطه‌طلبانه، به کشتار انسان‌های بی‌گناه می‌پردازند، اما در سرزمین پهناور ما ایران، من که دانشجوی کارشناسی ارشد و اهل سنت و از نژاد کرد هستم، افتخار می‌کنم که دوشادوش سایر هموطنانم به فعالیت برای پیشرفت و آبادانی کشورم می‌پردازم.
جناب آقای رئیس‌جمهوری
بی‌شک، دیدگاه عمیق حضرتعالی در عرصه بین‌المللی و ارایه طرح «جهان عاری از خشونت» که در‌سال ۲۰۱۴ میلادی به‌عنوان یک سند اساسی در سازمان ملل متحد مورد تصویب قرار گرفت، می‌تواند سرمنشأ نظم نوین و اتحاد علیه افراطی‌گری‌ای باشد که متاسفانه منطقه ما را دچار تنش و بحران نموده است.
ما به‌عنوان فرزندان شما در کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال احمر، آمادگی داریم که همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که تأکید بر گسترش فرهنگ صلح و نفی خشونت دارد، به ترویج نوعدوستی در فضای دانشگاه‌ها در کشور بپردازیم و لذا خاضعانه تقاضا داریم که این حرکت دانشجویان عضو هلال‌احمر را با همراهی و همدلی خویش، یاری نموده و نیز با تدبیر خویش امکان حضور نمایندگان ما را در مجامع بین‌المللی دانشجویی فراهم آورید.
جناب آقای رئیس‌جمهوری، به‌عنوان فرزند کوچکی از این ملت، به شما و همکارانتان خسته نباشید عرض می‌کنم و از این فرصتی که در اختیار ما نهاده شد، سپاسگزاری می‌نمایم.
زنده باد ایران، پاینده باد جمهوری اسلامی

 


تعداد بازدید :  357