شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

محمدکاظم اخوان از نگارش مجموعه 10جلدی «قصه‌های زی‌زی گولو‌ آسی‌ پاسی‌ دراکوتا تابه‌تا» خبر داد.

یادمان هنرمند محبوب زنده‌یاد مرتضی پاشایی با حضور ستارگان عرصه موسیقی پاپ ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود. این مراسم اولین یادمان این هنرمند است که با حضور خواننده‌های مشهوری همچون محمد علیزاده، شهرام شکوهی، علی لهراسبی، روزبه نعمت‌الهی و مهدی احمدوند در بیستم آذرماه برگزار می‌شود.

فیلم «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی شوکت امين‌کورکی در هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» در بخش بهترین فیلم با برندگان نخل طلای کن به رقابت می‌پردازد.

فرزند پروین بهمنی موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی نواحی از آغاز مرحله تازه شیمی درمانی این هنرمند و کم توجهی صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران به پیشکسوتان موسیقی نواحی خبر داد.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی روز شنبه 15 آذر ماه در تهران به پایان رسید.

انجمن فیلم بوستون در انتخابی غیرمنتظره فیلم «برف شکن» را به‌عنوان برترین‌ فیلم سینمای جهان در‌سال 2014 معرفی کرد.

علی سرتیپی مدیر پخش فیلم «شیار 143» اعلام کرد این اثر سینمایی تا امروز  یک‌میلیارد و 420‌میلیون تومان فروش داشته است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور مجوز برای شکل‌گیری و فعالیت انجمن صنفی بازی‌سازان رایانه‌ای موافقت کرده ‌است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با تأکید بر لزوم انجام وظایف اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: قالبی که قانون برای این حوزه پیش‌بینی کرده، محکم و نظام‌مند است و خلایی برای انجام امور در قانون وجود ندارد.

پیمان خاکسار از اتمام ترجمه کتاب جدید دیوید سداریس با چند ماه فاصله و همچنین صدور مجوز چاپ ترجمه رمان «جزء از کل» خبر داد.

کتاب «دمی بی‌خویشتن، با خویشتن» نوشته میرجلال‌الدین کزازی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شد.

«آی ابراهیم» به نویسندگی غلامرضا امامی و تصویرگری بهرام خائف به همراه 17 عنوان کتاب دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدیدچاپ شد.

«پرواز در دایره حضور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مختار شکری‌پور با موضوع شخصیت و زندگی احمد شاملو؛ ۱۸ آذر در خانه هنرمندان روی پرده می‌رود.

فیلم کوتاه «شیلنگ» به کارگردانی «منصور فروزش» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره مانت هند شد.
 
رمان «جودت بیک و پسران» به‌عنوان نخستین رمان نوشته شده اورهان پاموک نویسنده ترک تبار و برنده نوبل ادبیات توسط علیرضا سیف‌الدینی به فارسی ترجمه و چاپ خواهد شد.

ایوبی رئیس سازمان سینمایی در نشستی با اعضای هیأت انتخاب سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت:  هیأت انتخاب جشنواره از صادق‌ترین‌های این عرصه هستند.

چهارمین شب از آخرین دوره شب‌های داستان برج میلاد، شهرام اقبال‌زاده، احمد پوری، محمدرضا شمس، شکوه قاسم‌نیا و فریبا کلهر شعرخوانی و داستان‌خوانی خواهند کرد. این برنامه ساعت 18 سه‌شنبه 18 آذر 1393 در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

با به پایان رسیدن تدوین فیلم «شیفت شب»، جدید‌ترین ساخته نیکی کریمی وارد مرحله صداگذاری شد.

بازار جهانی کتاب‌های الکترونیکی/ e-Book به 14.5‌میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار در‌سال 2017 به بیش از 22‌میلیارد دلار برسد.


تعداد بازدید :  475