شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
آرایشگاه زنانه یا سرزمین عجایب
مردم: کشور وابسته به نفت و این همه مصرف‌گرایی

شهروند| گزارش «شهروند» درباره واقعیت‌های اقتصادی مهم‌ترین شغل زنانه یعنی آرایشگری در رسانه‌های مختلف بازتاب داشته است. این گزارش درباره دستمزدهای بی‌حساب و کتاب و رشد مشاغل مختلف و عجیب در آرایشگاه‌های زنانه خبرداده است. مشاغلی که از کلاس‌های رقص و باشگاه‌های پرورش اندام گرفته تا طلسم و جادوگری! را در بر می‌گیرد. با هم تعدادی از نظرات مخاطبان این گزارش را می‌خوانیم.
پزشک: ما هم عقلمون نرسید به جای آرایشگری رفتیم پزشکی خوندیم!
ناشناس: زمانی که مسیر اشتغال در جامعه درست نباشه پول درآوردن با هر حربه و ترفندی عادی میشه. این افراد همون لیسانسه‌های بیکار هستن که راه بهتری برای اشتغال پیدا نکردن.
راضیه: یه آرایشگاه رفتم کلاس زبان خارجی هم داشت!
رضا: کشور وابسته به درآمد نفت و این همه مصرف‌گرایی. جای تاسفه.
طارمی: برام جالبه که ما ایرانی‌ها 24 ساعت داریم از سطح رفاه و درآمدمون می‌نالیم بعد ماهانه صدها‌هزار تومان برای ظاهر و گوشی موبایلمون هزینه می‌کنیم.
ناشناس: کشور ما از لحاظ فرهنگ مصرف واقعا ضعیفه. مردم دیدگاه و استراتژی درستی نسبت به هزینه‌هاشون ندارن. سرانه مصرف لبنیات‌مون به اندازه کشورهای آفریقاییه اما تو مصرف دخانیات و نوشابه‌های مضر حرف اول رو می‌زنیم. آرایشگاه هم یه مصداق دیگه ‌است.
اعتصامی: حرف دل ما رو زدید. دیروز رفتم یه آرایشگاه در خیابان ظفر(تهران)، برای کوتاهی جزیی مو که همه جا نهایت 12-0‌1هزار تومنه 45‌هزار تومن درخواست کرده و آرایشگر در مقابل اعتراض من بسیار توهین‌آمیز و زننده برخورد کرد.
ناشناس: یه صاحب مدرک دکتری رو به من نشون بدین که اندازه آرایشگاه‌های زنانه درآمد داشته باشه.


تعداد بازدید :  370