شماره ۴۴۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
گزارش

افتتاح ۹۵ خانه بهداشت در خوزستان
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز از افتتاح ۹۵ خانه بهداشت در خوزستان در دهه فجر امسال خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، «اسماعیل ایدنی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با تشریح طرح تحول نظام سلامت گفت: هدف از اجرای این طرح، گسترش عدالت در سلامت به‌ویژه در کاهش میزان پرداخت‌های درمانی از جیب مردم بوده است، در عین حال دستاورد‌ها و نتایج دیگری ازجمله افزایش کیفیت خدمات و گسترش برخورداری مردم از خدمات درمان را نیز به دنبال داشته است.
رئیس شورایعالی نظام پزشکی کشور بیان داشت: در پی ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید، در حوزه‌های مختلفی برای حفظ و ارتقای سلامت مردم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و آنها را به مرحله اجرا درآورده است. قائم‌مقام وزیر بهداشت در استان با بیان این‌که این طرح در 3 مرحله انجام شده است، افزود: گام اول در بیمارستان‌های دولتی طرح‌ریزی شده بود که حداکثر پرداختی مردم ۱۰‌درصد باشد و به‌رغم وجود مشکلات اقتصادی بسیار زیاد در کشور، دولت مصمم شد که در این بخش سرمایه‌گذاری کلانی را انجام بدهد. نتایج و دستاوردهای این بخش رضایتمندی مردم بود. چرا که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که اگر کسی بیماری داشت دغدغه‌ای به جز رنج بیماری نداشته باشد.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی به مناطق محروم، اضافه کرد:   اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و نیرو‌های تخصصی مورد نیاز با توجه به جمعیت مناطق مختلف استان فراهم شده و بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی از نعمت وجود نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی برای خدمت‌رسانی به مردم برخوردار هستند.
ایدنی اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی درحال بازسازی و ارتقای کیفیت هتلینگ خود هستند تا خدماتی شایسته و در شأن مردم خوزستان به آنها ارایه کنند. همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم افزایش رشد جمعیت، در بیمارستان‌های دولتی زایمان طبیعی به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: در بعد خدمات بهداشتی نیز توجه ویژه‌ای به این مسأله صورت گرفته و حاشیه شهر‌ها از نظر بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند که در همین راستا در دهه فجر امسال، ۹۵ خانه بهداشت در خوزستان افتتاح می‌شود.
ایدنی در ادامه گفت: در فاز سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز با ابلاغ کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت گام بسیار مهمی در تعدیل هرچه بیشتر پرداخت هزینه‌های مردم در زمینه دریافت وجه در مراکز خصوصی و دولتی اعمال شده است، چرا که یکی از مشکلات مردم، ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی چه در بیمارستان‌های دولتی و چه در بیمارستان‌های خصوصی بوده و درحال حاضر پیش‌بینی می‌شود پرداختی مردم بین ۲۵ تا ۳۰‌درصد کاهش پیدا کند.

40درصد دام عشایر کشور تا‌ سال آینده بیمه می‌شود
مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایری کشور گفت:   براساس تفاهمنامه امضا شده میان سازمان امور عشایر و صندوق حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، قرار است تا‌ سال آینده 40‌درصد از دام عشایر کشور بیمه شود.
سیاوش احمدی‌میرقائد در حاشیه نشست مدیران کل عشایری استان‌های منطقه 3 کشور در کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در این طرح هر دامدار عشایر برای بیمه دام خود 28‌درصد خواهد پرداخت و 72‌درصد دیگر را دولت برعهده می‌گیرد. وی اظهار کرد: رقم‌های پرداختی برای هر دام بین 20 تا 80‌هزار ریال است و به ازای هر دام بیمه شده در صورت بروز حادثه و وارد شدن خسارت به دام‌ها، معادل یک‌میلیون و 600‌هزار ریال تا 4‌میلیون و 500‌هزار ریال خسارت پرداخت خواهد شد. میرقائد بیان کرد: در سال‌های دورتر، 23‌درصد دام‌های عشایر بیمه شده بود اما در سال‌های اخیر این میزان به‌طور میانگین 13‌درصد کاهش یافته که نیاز است از این قشر مولد حمایت شود.


تعداد بازدید :  413