شماره ۱۶۴۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# شوفر_چندصد_میلیاردی #پیتر_جکسون#تراژدی_نیوزیلند #قبر_آینه_ای

سیدضیا‌ هاشمی که عادت دارد هرازچندی با صحبت درباره پولشویی و سرمایه‌های مشکوک در سینما جنجال به‌پا کند، در تازه‌ترين اظهاراتش که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های پرشماری پوشش داده‌اند، تقریبا همه را زیر سوال برده و همین باعث شده متن سخنانش در فضای مجازی در گروه‌های هنری دست‌به‌دست بچرخد.
سيدضيا‌ هاشمی از مسئولان انتقاد کرده که علاقه‌ای به فرهنگ ندارند و اگر کارشان را درست انجام می دادند چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شد. این تهیه‌کننده کم‌کار درباره گرانی‌های اخیر هم نظر دارد: «تورمی ايجاد كردند که فردی(بازیگری) كه دستمزدش ٧٠ ميليون بود كمتر از يك ميليارد تومان نمی‌گيرد!» و می‌رسیم به سیل انتقادات‌ هاشمی به پولشویی: «سريالی كه ساخته شد در سه نوبت، معلوم بود قرار بود فقط هزينه شود و بحث درآمد آن را ترديد دارم.» او یکی از سرمایه‌گذاران را هم از دم تیغ گذرانده: «من نمي‌دانم اين جوان چگونه از شوفری به اين چند صد ميليارد رسيد»؟
هاشمی تاکنون درباره یکی از سرمایه‌گذاران جدید سینما خیلی انتقاد کرده، این بار هم این موضوع را فراموش نکرده: «من از روز اول وقتی محمدصادق رنجكشان را ديدم، ايشان را راهنمايی كردم و گفتم نری سمت بابك زنجانی و محمد امامی، اسم آوردم و گفتم يك فيلم فقط بسازيد و بعد بريد سمت زيرساخت و ساخت سالن. اما هر چی ما به ایشان می‌گفتيم، ايشان برعكس عمل می‌كردند و ما كشيديم كنار. به خودشان هم گفتم اگر در سينما بخواهيد معادلات ما را برهم بزنيد، جلوی شما خواهم ايستاد. ایشان مشاوری دارد كه 10‌سال پيش ايشان را ما با جرم‌های مختلف بيرون كرده بوديم.»
و حالا جملات آخر سیدضیا ‌هاشمی: «رفتارهای امروز حوزه هنری را در ‌سال ٦٢ ما انجام می‌داديم، الان بعد از گذشت ٤٠‌سال اين رفتارها ديگر جايی ندارد.»
 
پس از واکنش‌ آرنولد و راسل کرو به تراژدی وحشتناک نیوزیلند، پیتر جکسون، کارگردان ارباب حلقه‌ها نیز به این عملیات تروریستی واکنش نشان داد. او با تاکید بر این‌که «در عشق و حمایت‌مان برای برادران و خواهران مسلمان‌مان متحد می‌ایستیم» نوشت: «دل ما با همه آنهایی است که در این ماجرای سرشار از نفرت آسیب دیده‌اند. نیوزیلندی‌ها در ابراز عشق و علاقه و حمایت از برادران و خواهران مسلمان یکپارچه هستند. ما باید کمک کنیم آنها از این تراژدی وحشتناک بهبود یابند.»
علاوه بر جکسون، تایکا واتیتی کارگردان نیوزیلندی فیلم ثور: رگناروک نیز به این قضیه واکنش نشان داد: «از فهمیدن این‌که چنین ماجرایی می‌تواند در وطنم اتفاق بیفتد، می‌خواهم بمیرم. همه وجود و عشقم با قربانیان و جامعه مسلمانان است.»

یکی از پربازدید‌ترین عکس‌های منتشر شده در توییتر که توییت مربوط به خود را هم فیواستار کرد مربوط به همین قبری است که به جای سنگ روی آن آینه کار گذاشته‌اند! کاربر مورد نظر در توییت خود نوشته است: «آینه است، وقتی میری بالای سرش تا فاتحه بخونی خودتو می‌بینی! واقعا قابل تامله»... این خلاقیت به کار برده شده اما کامنت‌های جالبی از مردم به همراه داشت که بخشی از آن را در زیر می‌خوانید:  
من عکس رو دیدم ترسیدم.. یه جوری بود.
عجیبه این سنگ‌قبر آینه‌ای نشکسته تا الان.
پیشگام در صنعت دیزاین آرامگاه...
خیلی دوست دارم بدونم اون وقتی که تصمیم گرفتن آینه به جای سنگ‌قبر بذارن به چی فکر می‌کردن!!!
تو روز آفتابی که نمی‌شه به این قبر نگاه کرد اصلا.. نور آفتاب پدر چشم رو در میاره.


تعداد بازدید :  215