شماره ۱۶۴۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
علیرضا حیدری بدون لابی وارد گود شد
خادم-دبیر دو قطبی جذاب انتخابات کشتی

شهروند| در روزهای پایانی ‌سال تنور انتخابات فدراسیون کشتی کاملا داغ شده و قهرمانان سابق و محبوب کشتی برای کسب کرسی ریاست به تدریج وارد گود می‌شوند.
امیر خادم، زیر سایه رسول
در همان نخستین ساعات شروع نام‌نویسی از کاندیداها امیر خادم ثبت‌نام خود را نهایی کرد، با این‌که چند هفته قبل گفته بود نمی‌خواهد برای انتخابات پا پیش بگذارد. او چند روز بعد در کنفرانس مطبوعاتی خودش را بهترین فرد برای ریاست فدراسیون کشتی معرفی کرد و از حمایت ضمنی رسول خادم، برادرش هم خبر داد. به نظر می‌رسد امیر خادم به پشتوانه محبوبیت برادرش در میان روسای هیأت‌های استانی وارد گود شده و قصد دارد بعد از 16، 17‌سال بار دیگر بر صندلی ریاست تکیه بزند.
علیرضا دبیر، رقیب جدی با شعار اصلاحات
بدون شک جدی‌ترین رقیب امیر خادم برای ریاست فدراسیون کشتی علیرضا دبیر است که صبح دیروز نام‌نویسی کرد. قهرمان المپیک سیدنی که در طول سال‌های اخیر در کشتی فعالیتی در حوزه مدیریت یا مربیگری نداشته، با شعار تغییرات و اصلاحات در ساختار فدراسیون وارد انتخابات شده، اگرچه خیلی قصد سروصدا و رسانه‌ای کردن برنامه‌هایش ندارد. دبیر که جزو پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران به شمار می‌رود، در طول یک دهه اخیر دو دوره عضویت در شورای شهر تهران و نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک را تجربه کرده و حالا برای نشستن روی صندلی ریاست پا پیش گذاشته است. دبیر از چند ماه قبل دیدار با روسای هیأت‌های استانی را آغاز کرده و امیدوار است با نظر مثبت وزارت در انتخابات حداکثر آرا را کسب کند.
علیرضا حیدری، کاندیدای مستقل و کم‌شانس
یکی دیگر از چهره‌های مطرح کشتی که دیروز ثبت‌نام خود را نهایی کرد، علیرضا حیدری بود. او که در طول سال‌های اخیر با فدراسیون رسول خادم به شکل‌های مختلف همکاری داشته و از کشتی دور نبوده، خودش گفته یک کاندیدای مستقل است و با هیچ‌کس برای ورود به انتخابات لابی نکرده است، به همین خاطر شاید قهرمان جهان در‌ سال 1998 از شانس کمتری هم برخوردار باشد.
رقابت دوقطبی می‌شود؟
هنوز دو روز تا پایان مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون کشتی باقی مانده، اما به نظر نمی‌رسد کسانی که در این دو روز ثبت‌نام کنند، از شانس بالایی برخوردار باشند. تنها نقطه ابهام احتمال حمید بنی‌تمیم، سرپرست فدراسیون کشتی است که به نظر می‌رسد از ثبت‌نام پشیمان شده باشد. با این وضع احتمالا شاهد یک رقابت دوقطبی بین خادم و دبیر در بهار 98 برای نشستن روی صندلی ریاست خواهیم بود.

 


تعداد بازدید :  141