شماره ۱۶۴۷ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
زنبیل

آجیل‌ سال آینده ارزان می‌شود
ایسنا| مهدی کیوانی‌مقدم، رئیس اتحادیه صنف خشکبار کرمان از کاهش حدود 15‌درصدی قیمت آجیل و خشکبار در‌ سال آینده خبر داد و گفت: «اکنون قیمت آجیل نسبت به 10 روز گذشته 5‌درصد کاهش یافته است. در روزهای پایانی‌ سال افزایش قیمت خشکبار نخواهیم داشت و شاید 5‌درصد کاهش قیمت را نیز داشته باشد. در تعداد خریداران آجیل کاهشی نداشتیم، اما در میزان خرید کاهش داریم، به‌طور مثال فردی که‌ سال گذشته یک کیلو آجیل خریداری می‌کرد، امسال نیم‌کیلو می‌خرد. با این حال ما انتظار داریم برای‌ سال آینده قیمت آجیل و خشکبار 15درصد کاهش پیدا کند.» کیوانی‌مقدم با تاکید بر آن‌که در خشکبار هیچ نوع کمبودی نداریم، تصریح کرد: «امسال مردم نسبت به‌ سال گذشته کمتر خرید می‌کنند.»

پرداخت سود سهام عدالت  مشمولان
 ایلنا| مرحله چهارم پرداخت سود سهام عدالت‌ سال مالی 96 شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به گروه‌های مشمولان شامل وراث جدید تعیین تکلیف شده، مدجویان تغییر وضع یافته، ایثارگران و خانواده‌های ایثارگران، دست‌اندرکاران امر واگذاری سهام عدالت، خبرنگاران، طلاب، بیماران خاص، کارکنان ستادهای نماز جمعه، خدام مساجد و اماکن متبرکه امامزاده‌ها و حسینیه‌ها، زندانیان آزادشده، تاکسیرانان، قالیبافان، کارکنان موسسات خیریه و فعالان قرآنی از دیروز آغاز شد. در این مرحله درحالی 6‌میلیون و 700‌هزار نفر از مشمولان سود سهام عدالت خود را در مجموع به ارزش 600‌میلیارد تومان دریافت می‌کنند که از 34 بانک و موسسه مشمولان شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند.

گوشت قرمز وارداتی دوباره صادر نمی‌شود
مهر| رئیس کل گمرک کشور گفت نمی‌توان گوشت قرمز را با این مشقت وارد کشور و دوباره صادر کرد. مهدی میراشرفی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر این‌که گوشت وارد کشور نشده، خارج می‌شود، گفت: «هیچ شخصی این کار را انجام نمی‌دهد که کالایی را که به سختی وارد کشور کرده، دوباره صادر کند، لذا نمی‌توان گوشت قرمز را با این مشقت وارد کشور و دوباره صادر کرد. تعداد زیادی دستگاه‌ و مراجع نظارتی وجود دارند که پس از اظهار بر ترخیص و توزیع محموله‌ها نظارت دارند.»


تعداد بازدید :  113