شماره ۱۶۴۵ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# نیوزیلند # اهدای_زندگی # پرویز_پرستویی #اختلاس

حمله تروریستی به نمازگزاران مسلمان حاضر در مسجدالنور در کرایست چرچ نیوزیلند بیش از  40کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. این اتفاق خیلی زود به صدر اخبار رسانه‌ها و یکی از ترندهای برتر توتیتر در کل جهان و ایران تبدیل شد و در تمام نقاط دنیا این حادثه را محکوم کردند. اما توییت‌های مردم ایران به حادثه وحشتناک تروریستی نیوزیلند هم مهم بود.
تروریست فاجعه‌ نیوزیلند در مانیفستی که قبل از کشتار منتشر کرده، دونالد ترامپ را ستوده، زیرا ترامپ «سمبلِ نوآفرینیِ هویتِ سفید حولِ هدفی مشترک است.»
«چرا به جانی نیوزیلند نمی‌گین «تروریست مسیحی» مثلا؟ فقط مسلمونا ماشه رو بکشن باید توی تیتر و متن خبر، دین و مذهبشون بولد بشه؟»
«ویدیوی کشتار در مسجدی در نیوزیلند بسیار وحشتناک است. قویا توصیه می‌کنم نگاه نکنید.»
«فیلم کشتار نیوزیلندرو می‌دیدم، یک لحظه حس کردم دارم بتلفیلد بازی می‌کنم، با این تفاوت که این دیگه بازی نبود.»
«بی‌شرف‌تر از تروریست‌های حادثه نیوزیلند، اون افرادی هستند که حاضر نیستند از عبارت تروریستی برای این اتفاق تلخ یاد کنند.»

همیشه هم این‌طور نیست که از شبکه‌های اجتماعی درست استفاده نکنیم. در طول ‌سال در مقاطع مختلف کمپین‌های انسان‌دوستانه و مردمی راه می‌افتد و فراگیر می‌شود. در این کمپین‌های بزرگ مردم دوستان خود را به انجام یک کار خیر مشترک دعوت می‌کنند و این بار نوبت به اهدای خون است. اگر هشتگ اهدای زندگی در توییتر را دنبال کنید، به خوبی با توییت‌های بی‌شماری مواجه می‌شوید که جامعه را به قرار هفته آخر‌ سال برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند سوق می‌دهد. بخشی از توییت‌‌ها درباره این هشتگ را که جزو ترندهای اصلی توییتر بود، در زیر می‌خوانید:  
«بانک خون، تنها بانکیه که سودش، علی‌الظاهر برای بقیه هست...»
«اهدای خون برابره با اهدای زندگی؛ هفته آخر‌ سال قرار همه ما باشه برای خون دادن و کمک کردن...»
«خیلی از ما پول نداریم تا به نیازمندان کمک کنیم، اما خون که داریم. سلامتی خیلی‌ها ارتباط مستقیم با خون دادن ما و کمک از این راه داره.»
«هر بار اهدای خون، اهدای سه بار زندگی است... از کنار این اتفاق خوب راحت نگذریم.»

ماجرای اختلاس پرسروصدای اخیر، در میان هنرمندان هم واکنش‌های زیادی به‌بار آورده است. ازجمله پرویز پرستویی که با واکنشی تند به اختلاس مرجان شیخ‌الاسلامی در فضای مجازی بدل به نامی پرتکرار شده است.
پرستویی با انتشار عکسی از مرجان شیخ‌الاسلامی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «واقعا باید به مسئولان دست‌مریزاد گفت، این بی‌احترامی به شهدا، جانبازان و مردم شریف ایران نیست که این مثلا خانم هم پول بیت‌المال رو برداره و در بره و به ریش ملت ایران بخنده؟! و ما فقط بیاییم در رسانه یه خروار پرونده نشان ملت ایران بدیم که مثلا داریم رسیدگی می‌کنیم! به چی رسیدگی می‌کنیم؟ چرا متهمان با کت و شلوار در دادگاه حضور پیدا می‌کنند؟ چرا این خانم باید فرار کنه؟ کی باید مراقبت می‌کرد؟ چرا فقط داریم در رسانه شو اجرا می‌کنیم که مثلا پدر اختلاسگران و... را داریم درمیاریم؟ چرا نمی‌تونیم خاوری‌ها رو برگردونیم؟ لطفا رزومه این خانمو در سطر‌های پایین بخونید. تو رو به خدا این‌قدر ملت شریف ایران‌و کوچک نکنی. به قول حیدر فیلم بادیگارد «می‌ترسم از روزی که این کشتی سوراخ بشه» هر روز داره به آمار این جنایتکار‌ها و مفت‌خور‌ها اضافه می‌شه و ما فقط در اخبار‌های رسانه اعلام می‌کنیم.


تعداد بازدید :  301