شماره ۱۶۴۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
قبل از خرید پاوربانک بخوانید!

با پیشرفت هر روزه تکنولوژی زندگی هم راحت‌‌تر می‌شود. اگر از آن دسته آدم‌ها هستید که استفاده زیادی از تلفن همراه‌‎تان می‌کنید و همیشه نگران خاموش‌شدن گوشی‌تان هستید، می‌توانید با خرید یک دستگاه پاوربانک به راحتی این مشکل را برطرف کنید. با ورود پاوربانک‌ها به بازار دغدغه خاموش‌شدن گوشی و پیداکردن فضایی برای شارژکردن آن در اماکن عمومی دغدغه‌ای بی‌معنی است. می‌توانید با داشتن یک پاوربانک قوی و باکیفیت همیشه گوشی خودتان را روشن نگه دارید. البته برای خرید پاوربانک باید نکاتی را در نظر بگیرید تا شارژکردن خود این وسیله تبدیل به دردسر نشود.
ظرفیت و قابل‌ حمل‌بودن
یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید پاوربانک در نظر داشته باشیم، اندازه و ظرفیت قابل حمل‌بودن آن است. پاوربانک‌هایی در بازار موجود هستند که نصف اندازه گوشی جا می‌گیرند اما این قدرت را دارند که با یک‌بار شارژشدن به طور کامل گوشی شما را چندبار فول‌شارژ کنند. ظرفیت قدرت شارژکردن یک پاوربانک هم نکته مهمی است. یک پاوربانک باید ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی‌ هوشمند یا تبلت شما داشته باشد؛ به عنوان مثال در صورتی‌که ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند شما 3000 میلی‌آمپر ساعت است، توصیه می‌شود که یک پاوربانک با حداقل ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت خریداری کنید تا بتوانید حداقل یک‌بار به طور کامل گوشی خود را شارژ کنید.
تعداد پورت‌ها
بسیاری از پاوربانک‌های جدید با کابل یواس‌بی همراه شده است و به همین جهت هنگامی‌که کابل یواس‌بی شارژر خود را فراموش می‌کنید، نباید چندان نگران باشید. همچنین در تعدادی از پاوربانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این موضوع به معنای قیمت بالاتر آن‌ خواهد بود. در کنار این موضوع به این فاکتور توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاوربانک تاثیرگذار است. برای مثال زمانی‌که یک پاوربانک با دو درگاه 2 آمپری انتخاب می‌کنید، جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت استفاده از دو درگاه ممکن است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر محدود شود. البته پاوربانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آنها به 4 آمپر می‌رسد اما قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.
کیفیت یا قیمت؟
باتری‌ها می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند، انتخاب یک پاوربانک از یک برند معتبر است. علاوه‌براین پاور بانکی را خریداری کنید که در برابر اتصال کوتاه و افزایش دما سیستم حفاظتی داشته باشد تا به باتری گوشی شما آسیب نزند.
به جنس باتری اهمیت دهید
به جنس باتری مورد استفاده در پاوربانک نیز توجه کنید. اگر باتری مورد استفاده در پاوربانک از برندهای متفرقه و البته نامرغوب باشد، عملا مدت زمان زیادی نمی‌توانید از پاوربانک استفاده کنید. باتری‌ها از جمله قطعاتی هستند که به مرور زمان مستهلک شده و در کنار کاهش ظرفیت، امکان خرابی و در شرایط حادتر نشتی و انفجار را خواهند داشت. اگر جزو افرادی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می‌کنید، حتما باید حین خرید از کیفیت باتری و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید. پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی و CATL بزرگترین تولید‌کننده‌های باتری‌های لیتیوم یون در جهان هستند که باتری مورد نیاز بسیاری از برند‌های تولیدکننده‌ پاوربانک در جهان را تامین می‌کنند.
نشانگرهای LED
بسیاری از پاوربانک‌های بازار مجهز به نشانگرهای LED هستند که شرایط باتری دستگاه را به کاربر اعلام می‌کند. میزان شارژ باقیمانده، اتمام شارژ یا عملیات شارژشدن پاوربانک توسط این « LED»ها اعلام می‌شود. البته برخی دیگر از پاوربانک‌ها از نمایشگر کوچکی بهره می‌برند تا اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار کاربران قرار گیرد؛ این فاکتور هم برای خرید پاوربانک اهمیت زیادی دارد.
خدمات پس از فروش
تعداد محدودی از پاوربانک‌های موجود در بازار خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارند و شما در صورت از کارافتادن باتری‌های درون پاوربانک یا موارد دیگر می‌توانید یک پاوربانک نو از شرکت تحویل بگیرید. پس اگر می‌خواهید پاوربانک خوبی بخرید، می‌توانید از خدمات پس از فروش آن هم اطمینان حاصل کنید.


تعداد بازدید :  219