شماره ۱۶۴۴ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
‏11‌میلیون تماس در 11 ماه با پلیس

شهروند| در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۱۱‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در تهران ‏برقرار شده است‎. سردار رحیمی،‏‎ ‎رئیس پلیس پایتخت در همایش فرماندهان و مدیران فاتب به دادستان کل ‏کشور اعلام کرد: «در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۱۱‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ‏تهران برقرار شده که شاهد رشد ۷‌درصدی در مقایسه با‌سال گذشته هستیم. از این تعداد، ۵‌میلیون و ۶۰۰ ‏هزار تماس منجر به اجرای ماموریت در پلیس تهران شده است‎. در ۲۲ مرحله طرح دستگیری محکومین ‏متواری، بالغ بر ۱۸۰۰ نفر دستگیر  شدند و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.»
سردار رحیمی اضافه کرد: «در حوزه کشف جرایم در ۱۱ ماه گذشته، ۱۶۶۷۹۴ فقره کشف سرقت داشته‌ایم که ‏در مقایسه با ‌سال گذشته، ۱۱‌درصد رشد داشته‎. ‎در حوزه جرایم جنایی (قتل، آدم ربایی و...) با کاهش ‏روبه‌رو بودیم که بالغ بر ۹۵‌درصد این جرایم در تهران بزرگ کشف شده است که نشان از اقتدار پلیس دارد. ‏در پلیس فتا، ۱۰‌هزار و ۲۰۵ پرونده کشف شده که شامل برداشت اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، ‏کلاهبرداری رایانه‌ای و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات افراد اقدامات بزرگی رقم خورده که باتوجه به این‌که بیش ‏از ۷۰‌درصد رشد وقوع جرایم مجازی را داشته‌ایم، اما در کشف این جرایم، ۳۰‌درصد رشد داشته‌اند‎.»
سردار رحیمی اضافه کرد: «امسال، بیش از ۸۵۰ نفر از اوباش را در محله‌ها و پارک‌ها دستگیر کردیم که ‏شاهد افزایش ۸۶‌درصدی در این زمینه بودیم. همچنین در طرح برخورد با حاملین سلاح سرد و گرم تاکنون ‏بیش از ۵۵۰ سلاح شکاری و جنگی کشف شده است که با افزایش ۱۰‌درصدی روبه‌رو هستیم.»
در برخورد با جرایم سازمان یافته، انهدام ۱۸۹۱ باند در حوزه‌های موادمخدر، اراذل و اوباش توسط همکارانمان ‏ در پلیس آگاهی، امنیت عمومی و مواد مخدر انجام شده که شاهد ۸‌درصد افزایش در رشد کشف بوده‌ایم‎.
سردار حسین رحیمی، فرمانـــده انتظامی پایتخت در تشریح عملکرد پلیس در یک‌سال گذشته اظهارکرد: «یکی از ‏کار‌های بزرگ پلیس تهران رسیدگی به پرونده‌های کلان و جرایم اقتصادی و بزرگ بود که بار اصلی آن بر ‏عهده پلیس تهران و دادستان تهران بود.» فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: «پلیس تهران امسال به ‏‏۲۱ پرونده فساد اقتصادی رسیدگی و ‌هزار و ۹۰۵ نفر از افراد مرتبط با این پرونده‌ها را احضار کرده است.» وی در ادامه ‏گفت: «۴۹۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند که با هماهنگی و احکام قضائی ۳۸۷ نفر به زندان رفتند‎.»
سردار رحیمی افزود: «در مبارزه با کالای قاچاق که در رأس ماموریت‌های ما قرار دارد، برابر اعلام رسمی گمرک ‏شاهد ۱۳۰‌درصد افزایش در میزان کشفیات هستیم. در پاکسازی نقاط آلوده به معتادین متجاهر و فروشندگان ‏موادمخدر، حدود ۹۰ باب منزل محل خرید و فروش و استعمال موادمخدر شناسایی و پلمپ شدند. ‏امسال در برخورد با باند‌های بزرگ موادمخدر بیش از ۱۶ موادمخدر کشف کردیم‎.»
وی ادامه داد: «با تمام توان و با همکاری با دستگاه قضائی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت کشور ایجاد شود‎.»


تعداد بازدید :  292