شماره ۱۶۲۷ | ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
سه نماینده‌ای که در روزهای اخیر دست به جنجال‌آفرینی مضاعف زدند
از راه‌اندازی تلویزیون برای آذری‌ها تا ارتباط با MI6

آیت وکیلیان| رفتارها، سخنان و مواضع‌شان در برخی مواقع به اندازه‌ای عجیب و شگفت‌انگیز است که حتی سلبریتی و حواشی دنیای مجازی را به حاشیه می‌راند! این مواضع گاه به سیاست داخلی ارتباط پیدا می‌کند، گاه موضوعات مربوط به سیاست خارجی، گاه موضوعی مربوط به مناسبات منطقه‌ای و جهانی و گاه مباحثی که ذیل امنیت ملی قرار می‌گیرد. اظهار نظر اخیر «نادر قاضی‌پور» و «محمدجواد کریمی قدوسی» دو تن از نماینده‌های پرسر و صدا و «محمد حسن‌نژاد» را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد.
جدال ذیل منافع ملی تا طرح مباحث قومیتی
کلاه بافتنی‌اش را به سر گذاشته و با بغض از شهید باکری می‌گوید؛ به وزرای دولت روحانی و نمایندگان لیست امید می‌تازد و معلوم می‌شود ابراهیم حاتمی‌کیا را هم نمی‌شناسد و اصولا اهل فیلم نیست. نخستین قسمت از برنامه «اختیاریه» روی آنتن رفت. نخستین میهمان «اختیاریه»، «نادر قاضی‌پور» بود و سوال نخست هم خیلی اتفاقی احتمالا درباره آقازاده‌ها بود! نماینده مردم ارومیه که فرزندانش به اتهام داشتن اموال بسیار و تجارت دامپروری هدف قرار گرفته‌اند، این‌گونه پاسخ می‌دهد: «بچه‌های من که زحمت می‌کشند و کارشان دامپروری است که اسم‌شان آقازاده نیست. آقازاده آنهایی هستند که رفتند خارج و ....»
یاشاسین تیراختور
بحث یک‌باره می‌رود سمت تیم فوتبال تراکتورسازی. نماینده مردم ارومیه در مجلس می‌گوید یاشاسین آذربایجان، یاشاسین تیراختور. از این می‌گوید که ۴۰‌میلیون آذری در ایران داریم که باید برای‌شان یک‌شبکه تلویزیونی آذری‌زبان و یک روزنامه سراسری راه‌اندازی شود. از این می‌گوید که طرفداران تیراختور که تراکتور نوشته و تیراختور خوانده می‌شود، از استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها بیشترند.
مورد عجیب «کریمی قدوسی»
خبرساز، جنجال‌آفرین، مدعی، بر هم‌زن جلسات مجلس و بسیاری موارد دیگر. در سال‌های اخیر به‌کرات مواضع جنجالی خود را مطرح کرده و دایم تکذیب شده است؛ جواد کریمی‌ قدوسی، نماینده مشهد در مجلس؛ از دوره هشتم تا به امروز. این موارد را به یاد بسپارید تا شاهکار عملگرایی پارلمانی او را بیش از پیش فهم کنید. او به‌واقع جمع اضداد است؛ هم مدعی حفظ اصول انقلاب و منافع ملی و هم در ضدیت با آن است، بدون آن‌که تبعات ناشی از رفتارها و مواضع خود را در نظر بگیرد؛ «انتشار محرمانه‌ ظریف»، «حامی احمدی‌نژاد و منتقد سفت و سخت روحانی»، «شکایت سید محمد خاتمی» و بسیاری موارد دیگر.
شاهکار قدوسی در اتهام‌زنی
این‌بار روحانی و MI6!
جواد کریمی قدوسی روز پنجشنبه در یک فایل ویدیویی گفته که «حسن روحانی از سرویس امنیتی و اطلاعاتی انگلستان دستور می‌گیرد.» این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرده که «روحانی از سازمان اطلاعاتی MI6 انگلستان دستور می‌گیرد و در کشور اجرا می‌کند. سازمان اطلاعات سپاه شنود تلفنی مکالمه حسن روحانی با مامور MI6 را به خودش نشان داد.» اگر این موضع کریمی قدوسی در هر جایی، رسانه‌ای و هر مکانی آورده شود، باید زیر آن عبارت «بدون شرح» گذاشت. مگر چیز دیگری می‌توان گفت؟
مخالف کلیات لایحه بودجه ۹۸
«محمد حسن‌نژاد»، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس البته در ردیف قاضی‌پور و کریمی قدوسی قرار نمی‌گیرد؛ نه وزن سیاسی‌اش بالاست و نه عیار مواضع پارلمانی‌اش آتش‌بیار معرکه است، بلکه گاهی در نقش تک‌ستاره ظهور می‌کند. مورد آخر آن سخنانی بود که در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۸ بیان کرده است: «در بودجه ‌سال آینده عنوان شده که ۱۴‌میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد، اما سوال این است که تا حالا این پول چه شده است و تورم کالاهای اساسی ۴۸‌درصد بوده و این یعنی دلاری که ما بابت کالاهای اساسی دادیم به جیب مردم نرفته بلکه به جیب دلالان رفته که عین رانت، فساد و خلاف قانون است.» حسن‌نژاد در نطق جنجالی خود آورده که «اگر نیست، پس هیچ‌کدام‌مان نخوریم و اگر هست دور هم بخوریم و همه مردم باید بخورند؛ چرا برای عده‌ای پول هست و برای عده‌ای دیگر نیست؟ چطور برای حقوق ۱۵میلیونی من و شما بودجه هست، اما برای کارمندی که حقوقش یک‌ونیمه، پول نداریم بکنیم دو میلیون؟! اگه منِ نماینده و شمای دولت لیاقت نداریم تورم رو کنترل کنیم، کارگر و کارمند باید هزینه‌شو بدن؟ این انصافه؟»


تعداد بازدید :  311