شماره ۱۶۲۷ | ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# اعتصاب #بی_پولی #کارل_لاگرفلد#گربه_لاگرفلد

هر چه به تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم، صدای اعتراض باشگاه‌های لیگ برتری به بی‌پولی و شرایط موجود بیشتر شنیده می‌شود. به غیر از چند باشگاه خاص که مشکل مالی ندارند و مربیان و بازیکنان‌شان مبالغ قراردادشان را به موقع دریافت می‌کنند، بقیه باشگاه‌ها مشکلات مالی دارند. طی روزهای گذشته بازیکنان پارس جنوبی جم و سایپای تهران دست به اعتصاب زدند و زمزمه‌هایی درباره تحریم تمرینات توسط بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم شنیده می‌شود. همین موضوع واکنش اهالی فوتبال را در پی داشته است. بسیاری از طرفداران سرخابی‌های پایتخت و تیم‌های دیگر در اعتراض به بی‌پولی‌های این دو باشگاه توییت‌ها و متن‌هایی را در صفحات شخصی منتشر کرده‌اند. برخی هواداران اقدام بازیکنان برای نرفتن به تمرینات را یک عمل غیر حرفه‌ای می‌دانند و برخی دیگر نیز از مسئولان امر درخواست کرده‌اند که هر چه زودتر تکلیف مشکلات مالی فوتبال را روشن کنند. در شهرستان‌ها نیز وضعیت به همین شکل است. به عنوان مثال اوضاع مالی پارس جنوبی باعث شده تا بسیاری از هواداران در فضای مجازی کمپین‌هایی را درست کنند و حتی کار به نماز جمعه نیز کشیده شد. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.
 
درگذشت کارل لاگرفلد، اسطوره مد و مدیر کمپانی شانل در فضای مجازی بازتاب حیرت‌انگیزی داشته؛ و چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی پست‌ها و توییت‌های بی‌شماری را موجب شده است.
لاگرفلد که در سن ۸۵سالگی درگذشت؛ در این اواخر بیماری خود را پنهان کرده بود و به بهانه خستگی از شرکت در فشن‌شوهای شانل خودداری می‌کرد. او که سابقه همکاری با برندهای مشهوری چون ژان پاتو، فندی، کلوئه را داشت، زبان تند و تیزی داشت و افراد بسیاری را در جهان مورد نقدهای تند خود قرار داده بود. از آن جمله می‌توان به آنگلا مرکل، ادل خواننده مشهور بریتانیایی،‌ هایدی کلوم مدل آلمانی و... اشاره کرد.
درگذشت لاگرفلد برخلاف آن‌چه گمان می‌رفت، در ایران نیز بازتاب زیادی داشت. کاربران زیادی به انتشار خبر مرگ او و گفتن تسلیت پرداختند. از جمله: «خبر بدی بود! دنیای ما یکی از بهترین مخلوقاتش رو از دست داد. روحش شاد» یا این‌یکی که البته طنزآمیز بود: «روحش شاد. حیف ایشون نمی‌دونست که داخل ایران چه طرفداران و عشاق زیادی داره، وگرنه وصیت می‌کرد ایران دفنش کنند».
اما پرواکنش‌تر از مرگ او؛ وصیتش بود. کارل لاگرفلد که زن و فرزندی نداشت، وصیت کرده بود که ارثی چند‌میلیون دلاری برای گربه محبوبش کنار بگذارند؛ که این در بین ایرانی‌ها شوخی‌های زیادی هم موجب شد. کاربری نوشته بود: «میو... من از انسان‌بودن خیری ندیدم و تصمیم گرفتم گربه بشم، اونم گربه لاگرفلد. میو.». یا: «اون‌وقت گربه‌های محل ما کیسه زباله می‌خورن که دندوناشون فراموش نشن. تو دنیا حتی بین حیوونا هم عدالت نیست چه برسه ما ۲پاها»...
البته برخی نیز موضوع را جدی‌تر دیده بودند: «یکی تو هفت تا آسمون یه ستاره نداره یکی هم مثل این آقا نمی‌دونه پولاش رو چه کار کنه، وقتی عدالت تو دنیا رعایت نمی‌شه، دیگه چه توقعی می‌شه داشت».


تعداد بازدید :  233