شماره ۱۶۲۶ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
این «نورگلِ» نفروش
«جن زیبا» بعد از 5 روز اکران، تنها 164میلیون فروخته است

سجاد ایمانی| بعد از 3 روز به فروش 123میلیونی رسید؛ روز چهارم 151میلیون را تجربه کرد و در روز پنجم 164میلیونی شد. این همه‌ زورِ فیلم «جن زیبا» برای فروش در گیشه بود. اتفاقی که کمتر کسی با توجه به حضور نورگل یشیلچای بازیگر معروف ترکیه‌ای آن را پیش‌بینی می‌کرد. فیلم بایرام فضلی در یک‌سال گذشته با حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرد که مهمترین‌شان استفاده از نورگل یشیلچای بود! انتخاب این بازیگر با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد و حتی برخی گفتند که قرار است این بازیگر حذف شود. اما مهرداد فرید، تهیه‌کننده اثر گفت که این انتخاب زیر نظر وزارت ارشاد بوده و هیچ چیز حذف نخواهد شد. درواقع یشیلچای امید سازندگانِ «جن زیبا» برای تصاحب گیشه بوده است. اگر به لیست بازیگران این فیلم نگاهی بیندازیم، بهتر این موضوع را درک می‌کنیم: فرهاد اصلانی، لیلا زارع، محرم زینال‌زاده، لیلا موسوی، میثم پویان‌فر و غزل فرید.
ماجرای «جن زیبا» چیه؟
فیلم سینمایی «جن زیبا» دومین تلاش بایرام فضلی در مقام کارگردان است. این کارگردان «باز هم سیب داری» را در کارنامه خود دارد. «جن زیبا» نخستین فیلم مشترک سینمای ایران و ترکیه به حساب می‌آید. تمامی سکانس‌های این فیلم در اصفهان فیلمبرداری شده است. «جن زیبا» به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید با مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت سینمایی آلتینای ترکیه ساخته شده. اکران این فیلم قرار بود در تابستان باشد، اما به بعد از جشنواره فجر موکول شد و حالا یک هفته‌ای می‌شود که به سینماها آمده. ماجرای فیلم مضمونی کمدی دارد. در خلاصه داستانش آمده: «یدالله یک‌سال است زنش را از دست داده و حالا غمگین است. او شب‌ها در خانه بزرگ و قدیمی‌اش تنهاست تا این‌که اتفاق جدیدی برایش رخ می‌دهد.» بایرام فضلی سال1395 پروانه ساخت این فیلم سینمایی را دریافت کرد، اما با کلید خوردن این فیلم، حرف از دستور تغییر بازیگر نقش اول زن به میان آمد؛ اما پس از کشمکش‌هایی فضلی موفق به ادامه فیلمبرداری با همان بازیگر شد. مهرداد فرید در اواسط آذر ماه به علاقه‌مندان این فیلم سینمایی مژده داد که مراسمی با حضور بازیگران و عوامل «جن زیبا» در برج میلاد و همین‌طور در شهر تبریز برگزار خواهد شد. اما در 25 آذر ماه مهرداد فرید با به اشتراک گذاشتن فیلمی در اینستاگرام از هواداران به دلیل به وجود آمدن مشکلات غیرقابل پیش‌بینی برای مراسم فرش قرمز این فیلم عذرخواهی کرد. او به هواداران قول داد که طی 7 تا 10 روز آتی این فیلم اکران و مراسم برگزار شود.
 «نورگل یشیلچای» کیه؟
نورگل متولد ‌سال 1976 در کشور ترکیه است. او سال 2001 از دانشگاه در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل و در همان ‌سال مشغول به بازی در تئاتر شده است. این بازیگر نخستین سریال خود به نام «ایکینجی باهار» را با موفقیت پشت سر گذاشت و بعدتر در سریال‌هایی مثل «عشق و جزا» و ادامه «حریم سلطان» و همچنین چند فیلم سینمایی بازی کرد و توانست کارنامه‌ای موفق برای بازیگری خود ثبت کند. شاید جالب باشد که بدانید نورگل از حضور در فیلم ایرانی «جن زیبا» احساس رضایت کرده و در صفحه اینستاگرامش با به اشتراک گذاشتن عکسی از یکی از صحنه‌ها نوشته: «از همه دوستانم در گروه، که به شکل‌گیری شخصیت دلارام کمک‌کردند خیلی تشکر ‌می‌کنم. همه با هم درپی رویایی زیبا حرکت کردیم. دست همگی درد نکند و کارکردن با شما عالی بود. از مردم اصفهان به خاطر شعور و مهمان‌نوازیشان تشکر می‌کنم. من هم شما را دوست دارم». او همچنین با به اشتراک گذاشتن عکسی دیگر نوشت: «یک قاب از بازی من در سینمای محبوبم، ایران.»
  تجربه «دیا میرزا»
سینمای ایران تجربه همکاری با کشورهای مختلف و بهره‌گیری از بازیگران خارجی را در سال‌های مختلف تجربه کرده است. یکی از این موارد که اتفاقا موفق به فتح گیشه هم شد، به تجربه قربان محمدپور و همکاری با سینمای هند برمی‌گردد. او برای جذب مخاطب سراغ دیا میرزا رفت؛ البته فقط به او بسنده نکرد و از چهره جذابی مثل محمدرضا گلزار در کنارش بهره بُرد. همین شد که «سلام بمبئی» توانست در گیشه با فروش 13 میلیاردی، یکی از سه فیلم پرفروش ‌سال 95 لقب بگیرد. «جن زیبا» اما از فقر سوپراستار ایرانی رنج می‌برد. همین مسأله باعث شده که «نورگل یشیلچای» نتواند به تنهایی بار سنگین گیشه را به دوش بکشد. تجربه «جن زیبا» نشان داد که همیشه «حاشیه» منجر به «فروش» نمی‌شود!


تعداد بازدید :  531