شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
12‌میلیون فقیر شناسایی شدند

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که مهم‌ترین ابعاد توسعه، توسعه انسانی است گفت: 3 شاخص عمده طول عمر، سلامت و سطح آموزش نیز در این رابطه وجود دارد.
وزیر کار اظهار داشت: اگر بخواهیم برای ایرانیان زندگی بهتری تدارک ببینیم همین 3 شاخص است که آن را مشخص می‌کند. درآمد اقتصادی و معیشت مناسب و پایداری سلامت از مهم‌ترین وجوه آن است. وی افزود: اگر همه می‌خواهیم با فقر مقابله کنیم باید حداقل چند فقر را از بین ببریم.
معتقدم مهم‌ترین فقر بعد از فقر درآمدی، فقر سلامت است. ربیعی ادامه داد: شاید نتوانیم بر آن دو فقر، تقدم و تأخر قایل شویم. از سوی دیگر فقر خوراکی، فقر آموزشی، فقر سلامت، فقر امنیت از آینده و فقر مسکن از مهم‌ترین فقرهایی است که جوامع را تهدید می‌کند. ربیعی ادامه داد: دولت تدبیر و امید و به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه بیشترین وظیفه را برعهده گرفته اند.
سعی ما بر این است که با فقر غذایی هم مقابله کنیم. بیش از 8‌میلیون نفر را در این رابطه شناسایی کرده‌ایم، علاوه بر این نظام شناسایی، با کمک مرکز آمار و سازمان‌های آماری دیگر تا حدود 12‌میلیون نفر را شناسایی کرده‌ایم. وزیر کار افزود: امروز دولت مبارزه با یکی از فقر‌هایی را که آرزوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود به جلو می‌برد. اما آن چیزی که نگران‌کننده است پیش بردن این مبارزه‌ها است؛ اگر این مبارزه همراه با نگرش عمیق و اصلاحات ساختاری نباشد با مشکل روبه‌رو می‌شود.

 


تعداد بازدید :  324