شماره ۱۶۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
مجتبی ذوالنور به بهانه بیکاری و نوسان‌های ارزی، دوباره از طرح استیضاح روحانی می‌گوید
تکاپوی بی‌سرانجام پایداری علیه رئیس‌جمهوری

آیت وکیلیان| تعدادی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس‌جمهوری هستند. در جلسه علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی بودجه ‌سال ۹۸،  مجتبی ذوالنور از عناصر جبهه پایداری در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای تهیه طرح استیضاح رئیس‌جمهوری بود. قبلا این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان تهیه و تدوین شده بود، اما بنا به دلایلی برخی نمایندگان از پیگیری آن دست کشیدند؛ این اتفاق مربوط به شهریورماه بود که در آن زمان ذوالنور گفت که «با هشدار و توبیخی که روحانی از مجلس گرفت کارهایی انجام خواهد شد». اما ظاهرا کارهای دیگری در حال انجام است، مانند کار دیروز مجلس که خود ذوالنور آن را نمایندگی می‌کرد. اکنون نیز این نماینده مجلس که از مخالفان سفت و سخت دولت است، طرح استیضاح روحانی را با محورهایی چون برخورد با بیکاری، سوء مدیریت در کنترل بازار ارز، وارد آمدن خسارت به منافع ملی و سوءمدیریت در کنترل قیمت کالاها عملیاتی کرده است. طبق اخبار رسیده از سوی مجلس، فقط 9 نفر از نمایندگان حاضر به امضای این طرح شدند. ناگفته نماند مجتبی ذوالنور به‌عنوان نماینده پارلمانی در شرایطی به دنبال استیضاح رئیس‌جمهوری است که رهبر معظم انقلاب اخیرا با اشاره به اختلاف سلیقه‌های موجود در کشور و در دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کردند که در شرایطی که پای انقلاب و نظام به میان می‌آید، همه‌ اختلاف‌ها باید رنگ ببازد و همه در کنار هم به میدان آیند. رهبر معظم انقلاب همچنین بارها توصیه به حمایت از دولت در شرایط بحرانی مناسبات منطقه‌ای و جهانی کرده است اما گوش مدعیان ولایتمدار بدهکار این سخنان
نبوده است.
سلیقه شخصی یا موقعیت‌ناشناسی
همزمان سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس نیز در این مورد گفت: «برخی از نمایندگان استیضاح رئیس‌جمهوری را در ۱۴ محور کلید زده‌اند که این موضوع اصلا ارتباطی با فراکسیون ولایی ندارد.» او در ادامه افزود: «موضوع استیضاح رئیس‌جمهوری در فراکسیون ولایی مطرح نشده است و تصمیم فراکسیونی نیست، بلکه تعدادی از نمایندگان بنا به تصمیم شخصی خود این کار را انجام داده‌اند.»
در فراکسیون ولایی هم اتفاق نظر
وجود ندارد
یک عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس درباره طرح استیضاح رئیس‌جمهوری گفته که «طرح به هیأت‌رئیسه نرفته است.» رضا انصاری درباره طرح استیضاح رئیس‌جمهوری گفت: «طرح به هیأت‌رئیسه نرفته و تعداد اندکی از نمایندگان از امضاکنندگان آن هستند.» او درباره خبر تلاش برخی نمایندگان برای طرح استیضاح رئیس‌جمهوری بیان کرده است: «این موضوع از جانب چند نماینده مطرح شده و پیگیر آن هستند. طرح به هیأت‌رئیسه نرفته است. با توجه به شرایطی که درحال حاضر داریم و فشارهایی که دشمنان بر مردم می‌آورند، بیشتر از هر چیزی نیاز به اتحاد و انسجام داریم و استیضاح رئیس‌جمهوری در این مقطع زمانی به هیچ عنوان به مصلحت نظام و کشور نیست.» این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرده که «برداشت بنده این است که در مجلس هم بیشتر همین نگاه حاکم است. تا آن‌جا که من اطلاع دارم در خود فراکسیون ولایی هم روی این موضوع اتفاق نظر وجود ندارد و در درون خود فراکسیون هم اختلاف نظر‌هایی در این موضوع است.»
پایداری و ولایی علیه روحانی
برخی از نمایندگان عضو فراکسیون ولایی مجلس و تمامی نمایندگان عضو جبهه پایداری از مواضع و اقدامات ضد دولتی خود کوتاه نمی‌آیند و همچنان دو محور «کشاندن وزرای دولت به مجلس و دادن کارت‌های رنگی» و «استیضاح رئیس‌جمهوری» را در سرلوحه اعمال پارلمانی خود قرار داده‌اند. مجتبی ذوالنور که در اسفند ۱۳۹۴ توانست به‌عنوان نماینده مردم قم به مجلس راه یابد و به‌عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این حق را برای خود قایل شد که در امور مختلف عرصه سیاست خارجی کشور اقدام به موضعگیری کند. او و دوستانش در این سال‌ها بعضا با زدن اتهام‌هایی چون همسویی با غرب و آمریکا یا فتنه‌گر توانسته‌اند دیگر رقبا را از صحنه سیاسی کشور حذف یا حضورشان را کمرنگ کنند. باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت موجود کشور توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را باید فصل‌الخطاب قرار داد و با همیاری و همکاری همگانی برای حل مشکلات کشور همت گماشت و از پرداختن به حاشیه‌های وقت‌گیر و بی‌حاصل پرهیز کرد.

 


تعداد بازدید :  203