شماره ۱۶۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
فروش لوازم خانگی تهران با خط تلفن بانه!

شهروند| حدود یک ماه به پایان‌ سال باقی مانده است اما خبری از شلوغی و رفت‌وآمدهای مردم در بازار امین حضور (بورس فروش لوازم خانگی) نیست. آن‌گونه که فعالان این صنف می‌گویند میزان تقاضا برای خرید نسبت به پارسال نصف شده  و جز  افرادی که مشغول خرید جهیزیه هستند، کمتر کسی برای خرید به بازار می‌آید. انصاری، رئیس انجمن لوازم خانگی معتقد است که شرایط نسبت به ماه‌های ابتدایی ‌سال کمی بهتر شده است. او که گردش مالی سالانه  این صنعت را ۸‌میلیارد دلار  می‌داند، ادامه می‌دهد:   «در 6 ماهه ابتدای ‌سال جاری صنعت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده در بسیاری از محصولات با رکود مواجه شده و کاهش تولید را تجربه کرده است.»
با وجود این تعدادی از بانک‌ها به میدان آمده‌اند و سعی دارند تا با اجرای طرح  حاتم کمی از سنگینی رکود بر بازار بکاهند. در این طرح که هم اکنون در برخی از بانکی‌های کشور اجرایی می‌شود، خریداران لوازم خانگی می‌توانند بین 10 تا 30‌میلیون تومان وام بگیرند و در اقساط 36 ماهه تسویه کنند.
در این بازار رکودزده اما هستند طرفداران پروپا قرص لوازم خانگی خارجی که برای خرید کالاهای غیر ایرانی این روزها دست به دامن  دلال‌هایی شده‌اند که به‌اصطلاح  گنجشک را رنگ‌کرده و به جای قناری به مردم می‌فروشند. محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این‌باره گفت: «افرادی که به اسم عرضه کالاهای بانه وارد میدان می‌شوند، حتی دفتر و واحد فروش‌شان هم در تهران است و تنها یک موبایل با پیش‌شماره بانه دارند که کالا رد و بدل می‌کنند؛ در حالی ‌که کالاهای تولید ایرانی را با برندهای ناشناخته خارجی با قیمت بالاتر به دست مصرف‌کننده می‌دهند.»
او با اشاره به بازار داغ کلاهبرداری از مردم می‌افزاید: «از ابتدای‌ سال ۹۷ تا پایان دی ماه حدود ۹۰۰ فقره شکایت از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، اتاق اصناف و مردمی به اتحادیه رسیده است. جالب است که بدانید  بیشترین شکایت‌ها مربوط به ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و ساید بوده است.»


تعداد بازدید :  204