شماره ۱۶۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
عددخبر

64 میلیون تومان بهره‌وری هر نیروی کار ایرانی

هر نیروی کار در ایران چیزی معادل 64‌میلیون تومان در ‌سال ثروت ایجاد می‌کند. فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری اعلام کرد: «طبق آمارهای‌ سال ۱۳۹۵ بهره‌وری نیروی کار در کل اقتصاد سالانه به‌ازای هر نفر ۶۴‌میلیون تومان بوده است. به عبارتی در بین جمعیت حدود ۲۳‌میلیون نفری شاغل بهره‌وری نسبت به تولید ناخالص داخلی این مقدار است که البته بیشترین آن مربوط به بخش نفت و گاز با حدود ۱,۹۴۱‌میلیون تومان و کمترین مربوط به بخش ساختمان با حدود ۲۱‌میلیون تومان به‌ازای هر شاغل است.»
البته به گفته پهلوانی تعداد زیاد بیکاران ایران موجب شده است که این میزان بهره‌وری به اندازه کافی جوابگوی رشد اقتصادی نباشد.

20 ساعت یک‌بار، بخشنامه جدید صادرات و واردات می‌آید

آشفتگی بازار کالاهای مختلف باعث شد که هر 20 ساعت یک بخشنامه جدید برای صادرات و واردات داشته باشیم. این موضوع را محسن نریمان، مدیرعامل منطقه آزاد ارس به ایلنا گفته و توضیح داده است در 365 روز بیش از 300 بخشنامه درباره چگونگی واردات و صادرات کالا داشتیم. او گفت: «کاهش شدید واردات کالا باعث کاهش واردات مواد اولیه شده است.»او ادامه داد: «در 11 ماه‌ سال گذشته میزان صادرات 215‌میلیون دلار بود که میزان صادرات امسال نسبت به ‌سال گذشته بیشتر بوده است. همچنین در ‌سال گذشته در 11 ماه ابتدای‌ سال میزان واردات 133‌میلیون دلار بود، اما امسال این رقم به 49‌میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.»


تعداد بازدید :  224