شماره ۱۶۲۳ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
انصراف جایگزین نیکی هیلی به دلایل خانوادگی
دست رد «هیثر نائورت» به سینه ترامپ

هیثر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که دونالد ترامپ او را برای تصدی پست سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد کاندیدا کرده بود، طی نامه‌ای انصراف داده و گفته به «دلایل خانوادگی» قادر به پذیرفتن این پست نیست. نائورت قرار بود جایگزین نیکی هیلی شود که اکتبر گذشته از این سمت استعفا داد.
نائورت که پیش از آمدن به وزارت خارجه خبرخوان و مجری شبکه راستگرای فاکس‌نیوز بود، روز شنبه (۱۶ فوریه) در نامه‌ای نوشت:   «آن‌چه طی دوماه گذشته روی داد، بسیار طاقت‌فرسا بود و مرا مجاب کرد که با توجه به منافع خانواده‌ام از این فرصت چشم‌پوشی کنم.»
ترامپ ماه دسامبر گذشته و پس از استعفای نیکی هیلی از این سمت نائورت را به‌عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود. رئیس‌جمهوری آمریکا در هنگام معرفی نائورت گفته بود: «او خیلی با استعداد است. باهوش و چابک است و من فکر می‌کنم همه به او احترام خواهند گذاشت.»
نائورت که ۴۹‌سال سن دارد، بهار ‌سال ۲۰۱۷ به سخنگویی وزارت امورخارجه منصوب شد و این نخستین شغل دولتی‌اش بود. او همچنین از ابتدای ‌سال ۲۰۱۸ کفیل معاونت دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه آمریکا بوده است. انتصاب او به‌عنوان سفیر سازمان ملل متحد باید با رأی اعتماد مجلس سنا قطعی می‌شد. سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد عضو هیأت دولت این کشور نیز هست. از دیگر افرادی که پیش از این از آنها به‌عنوان گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد نام برده می‌شد، می‌توان به ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری و دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرد.


تعداد بازدید :  164