شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
... موج بارش در شمال غرب کشور

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، در برخی مناطق شمال غرب و در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، ابرناکی و بارش پراکنده برف و باران گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز یکشنبه در سواحل شمالی و شمال شرق کشور با بارش پراکنده همراه است و به تدریج این موج از کشور خارج می‌شود.
در سایر مناطق کشور طی ۲ روز آینده جو آرام پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز نیمه ابری در ارتفاعات با بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما دراین روز ۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری و در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته در شرایط سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید‌کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب بر روی اعداد ۲۴، ۹، ۲۵ و ۲۶ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۳۶ و ۴۲ قرار دارد.  در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی هفته گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  309