شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
تقویم تاریخ

انتشار واشنگتن پست
137‌سال پیش، برابر با ششم دسامبر 1877میلادی، نخستین شماره روزنامه «واشنگتن پست» منتشر شد. واشنگتن‌پست در حال حاضر بزرگترین روزنامه شهر واشنگتن است و از قدیمی‌ترین روزنامه‌های این شهر به شمار می‌آید. این روزنامه دارای اعتبار ویژه‌ای در جهان رسانه‌ است و رسوایی «واترگیت» در ‌سال ۱۹۷۰ توسط این روزنامه و 2تن از خبرنگاران آن یعنی باب وودوارد و کارل برنستین برملا شد. واترگیت به وقایعی اطلاق می‌شود که منجر به کناره‌گیری نیکسون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا شد.

مرگ خالق هزاردستان
18‌سال پیش، برابر با پانزدهم آذر 1375خورشیدی، علی حاتمی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت. حاتمی دانش‌آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او پیش از مرگ حداقل ۱۵ فیلم بلند سینمایی و مجموعه تلویزیونی را مقابل دوربین برد. علی حاتمی همواره در آثار سینمایی خود پیوندی ناگسستنی با اصطلاحات و گویش‌های کوچه و بازار داشت، به‌طوری که کاربرد این دیالوگ‌ها به‌عنوان امضای او تقریبا در تمامی آثارش حضور داشت و سینمای حاتمی را یک سینمای منحصر به‌فرد ساخت.

سقوط C-130 خبرنگاران
9‌سال پیش، برابر با پانزدهم آذر 1384خورشیدی، یک هواپیمای حمل‌ونقل نظامی نیروی هوایی ایران از نوع «C-130» که از تهران عازم بندرعباس بود اندکی پس از برخاستن از مهرآباد دچار نقص فنی شد و در راه بازگشت اضطراری به فرودگاه به ساختمان 10 طبقه مجاور فرودگاه، برخورد کرد و همه 94سرنشین آن کشته شدند. 68تن از سرنشینان این هواپیما از خبرنگاران رسانه‌های تهران اعم از رادیو ـ تلویزیون، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بودند که برای تهیه خبر و عکس از جریان یک مانور نیروی دریایی در خلیج‌فارس عازم بندرعباس بودند.

 


تعداد بازدید :  422