شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
نام‌های بزرگ در گالری‌های تهران

این هفته هم به روالِ سابق چند نمایشگاهِ هنری در حال برگزاری است که در میانِ آنان نام‌های بزرگی به چشم می‌خورد؛ از جمله این‌که می‌توان در نمایشگاه «برایِ عکس» از عکس‌های صادقِ تیرافکن دیدن کرد.
چند هنرمند که آثار خود را با توجه و نگاه ویژه‌ای به عکاسی خلق کرده‌اند، در گالری «راه ابریشم» به‌نمایش می‌گذارند. مضمون این آثار توجه و نگاه ویژه به عکس و عکاسی است، یعنی اگر عکس و عکاسی نبود، این آثار هم به‌وجود نمی‌آمد. در کنار آثاری از صادق تیرافکن، ‌هاوار امینی، پرگل عینالو، محسن زارع، سمیرا علیخان‌زاده، شاهد صفاری، شیرین فتح و بابک کاظمی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «برای عکس» هستند. این نمایشگاه از 14 آذر تا اول دی‌ماه (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات عمومی) از ساعت 16 تا 20 در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان است.
همچنین بابک صبحی، هنرمند مجسمه‌ساز، مجموعه‌ای شامل پرنده‌های مهاجر فلزی را در فضای باز فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش گذاشته است. در «پرندگان کوچ» 18 مجسمه با موضوع پرندگان مهاجر وجود دارد. این پرندگان از جنس توری‌های فلزی هستند که شاخه‌های طبیعی هم در ساخت آنها به کار رفته است. نمایشگاه «پرندگان کوچ» از 7 تا 22 آذرماه ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
همچنین در گالری مهروا، 10 هنرمند خواب‌های خود را در یک نمایشگاه گروهی فاین‌آرت در قالب آثار هنری به‌نمایش می‌گذارند. در نمایشگاه «دیشب خوابشو دیدم» آثار هنری 10هنرمند با تکنیک و ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته می‌شود. نقاشی روی بوم، حجم و چاپ روی آینه و چوب از جمله تکنیک‌های به‌کار رفته در این آثار است. خواب، خواب دیدن و ناخودآگاه، محور آثار این نمایشگاه است. گالری «آزاد» میزبان نمایشگاهی از آثار «شیرین اتحادیه» با موضوع عشایر ایران است. این هنرمند 3‌سال روی این مجموعه 40تایی کار کرده است که 8تابلو از آنها به نمایش گذاشته شده است. مخاطبان این نمایشگاه می‌توانند بافت‌ها یا تاپستری‌هایی را ببینند که از بافته‌های زنان عشایر الهام گرفته شده‌اند. این نمایشگاه از 13 آذر تا 11 دی‌ماه از ساعت 15 تا 19 در گالری «آزاد» به نشانی خیابان وصال، شماره 103 میزبان هنردوستان خواهد بود.


تعداد بازدید :  221