شماره ۴۴۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
برق‌دار شدن 63 روستای بالای 10 خانوار در سیستان ‌و ‌بلوچستان

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‎های بنت، فنوج، لاشار و آشار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابیه اینجانب روستاهای بالای 10 خانوار از برق برخوردار نیستند اما تا پایان ‌سال مشکل برق 63 روستا برطرف می‌شود.
محمدسعید اربابی در گفت‎وگو با فارس در زاهدان با اشاره به این‌که مهم‌ترین دغدغه‌های ما بررسی مشکلات مردم در زمینه زیرساخت‌ها به‌ویژه گاز، آب، برق و بهداشت و درمان است، اظهار کرد: مردم شهرستان ایرانشهر از روند گازرسانی در شهرستان ایرانشهر گلایه‌مند هستند؛ درحال حاضر 70‌درصد شهرستان ایرانشهر گازرسانی شده و 30‌درصد دیگر باقی مانده است که می‌طلبد شرکت گاز در زمینه اقدامات و عملیات اجرایی پروژه شتاب کند.
وی در زمینه مشکلات برق مردم حوزه انتخابیه خود افزود:   هم‌اکنون 123 روستای بالای 10 خانوار در حوزه انتخابیه اینجانب از برق برخوردار نیستند.
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‎های بنت، فنوج، لاشار و آشار ادامه داد: کل روستاهای بدون برق کشور نزدیک به 800 روستاست که از این میزان 420 روستا در حوزه سیستان و بلوچستان قرار داشته و بیش از 50‌درصد را نشان می‌دهد که خود بیانگر فاصله شاخص‌هاست.
وی عنوان کرد: البته وزیر نیرو قول داده‌ است تا پایان امسال مشکل برق 63 روستای بالای 10 خانوار را برطرف کند؛ مشکل برق 60 روستای دیگر هم تا اوایل‌سال آینده برطرف خواهد شد.
افزایش سهمیه نفت سفید
 در شهرستان‌ ایرانشهر
اربابی با بیان این‌که تأمین سوخت به‌ویژه نفت سفید از نیازهای مردم است، گفت: در شهرستان‌های حوزه انتخابیه به‌ویژه ایرانشهر با کمبود سوخت نفت سفید مواجه هستیم و سهمیه‌بندی انجام شده نیاز مردم را پاسخ نمی‌‌دهد، نفت سفید در میان خانوارهای بالای 4 نفر ماهیانه 80 لیتر و زیر 4 نفر 60 لیتر توزیع می‌شود که این میزان با توجه به مصرف مردم، بسیار کم است.
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‎های بنت، فنوج، لاشار و آشار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نمی‌توانیم ظرفیت‌های خدمتی را در هرگوشه کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان فراهم کنیم لازم است حداقل برای کوتاه‌مدت مشکلات مردم را برطرف کنیم.
این مسئول عنوان کرد: در حوزه انتخابیه اینجانب 3 سد مهم و بزرگ شهری کور، پیشین و سرباز قرار دارد که تأثیر بسزایی در تأمین آب در منطقه خواهد داشت.
وی گفت: یکی از مشکلات اساسی سیستان و بلوچستان که مربوط به گذشته می‌شود این است که میزان پروژه‌هایی که به مرحله کمیسیون 215 قانون برنامه پنجم رسیده بسیار کم است؛ در سایر استان‌ها تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای رساندن پروژه‌ها تا مرحله اخذ ماده 215 قانون برنامه پنجم است چراکه تا زمانی که پروژه‌ها به این مرحله نرسد، نمی‌شود در کمیسیون بودجه مطرح کرد.
اربابی عنوان کرد: در سیستان و بلوچستان با وجود 19 شهرستان پروژه‌هایی که ردیف ملی داشته باشد انگشت شمار است و تلاش ما هم برای قرار دادن پروژه‌ها در ردیف بودجه بی‌نتیجه است چراکه هنوز نه مطالعاتشان انجام شده و نه به مرحله اخذ ماده 215 رسیده‌اند. وی یادآور شد: ماده 215 قانون برنامه پنجم در معاونت برنامه‌ریزی و معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری شامل طرح‌هایی می‌شود که توجیه اقتصادی برای توسعه دارد.


تعداد بازدید :  330