شماره ۱۶۱۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
چند گزاره درباره پُست «ایشالا بعد از عید دیگه در خدمتتون نخواهیم بود» اثر رامبد جوان
پایان عصر «بخند، خندوانه»؟!

ریما محمدزاده| خودش بهتر از هر کس دیگری می‌داند که خلاقیت خندوانه‌ای‌ها ته کشیده و به قول کی‌روش «پایان همین جاست». البته رامبد و تیمش نشان داده‌اند که آدم‌های خلاقی‌اند؛ به شرط آن‌که وقت داشته باشند! حیف که ندارند و روزهای پخش خندوانه را کم کردند و هرکدام‌شان نقش‌های جدیدی در قالب «بازیگر» یا «تهیه‌کننده» را تجربه کردند! هرچند رامبد در حاشیه نشست خبری «طلا» در جشنواره فجر گفت «آدم هزار تا کار می‌تونه انجام بده»؛ اما خب شاید این روزها تهیه‌کنندگی و کارگردانی در سینما برای رامبد جوان اولویت بیشتری پیدا کرده و دیگر قاب تلویزیون برای او نمی‌صرفد.
وقتی رامبد جوان نوشت «ایشالا بعد از عید دیگه در خدمتتون نخواهیم بود. سلامت و پایدار باشید»، یاد گفت‌وگویی افتادم که ماه گذشته برای اعلام برنامه‌های خندوانه در نوروز انجام داد:   «این فصل از خندوانه را به همین شیوه ادامه می‌دهیم که مسابقه ادابازی هم داریم. برنامه تا پایان عید ادامه دارد. فصل بعدی خندوانه هم بعد از ماه‌های محرم و صفر و در زمستان آینده روی آنتن می‌رود.» این یعنی رامبد برای ادامه «خندوانه» برنامه داشته و در این میان اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاده؟ یا این‌که همه اینها تکه‌هایی از جورچین «نگذاشتند کار کنیم. حالا خودمان کار می‌کنیم!» است؟
یکی دیگر از گزاره‌هایی که درباره تصمیم ناگهانی (!) رامبد مطرح است، حواشی اخیر برنامه مثل دعوت از مسعود صابری و پُست گذاشتن و حذف آن و البته کلیپ او و جناب خان در ماشین است!
اما از نظر من درست‌ترین دلیل برای این تصمیم، همان‌هایی است که مخاطبان «شهروند» زیر یکی از پُست‌های مربوط به «خندوانه» در صفحه روزنامه نوشته‌اند: «دیگه به بن‌بست رسیده بود»، «پانتومیم شده بود، تا یه برنامه سرگرمی»، «این فصل رو نمی‌ساخت سنگین‌تر بود»، «تکراری شده بود»، «دیگه به زور می‌خندوند»، «خودش میدونه داره محبوبیتش رو از بین می‌بره، میخواد تا دیر نشده تمومش کنه.» این همان چیزی است که ما در همین صفحه و کمی بعد از آغاز سری جدید «خندوانه» به آن پرداختیم. هرچند مطلب ما اصلا به مذاق خندوانه‌ای‌ها خوش نیامد و فورا در برابرش گارد گرفتند. سینه‌چاکان رامبد گفتند که «خندوانه تکراری نشده و اصلا چرا باید تکرار نباشد؟!» این اظهارنظرها درصورتی مطرح شد که خودِ رامبد نمی‌خواست برنامه‌اش در دام تکرار بیفتد. برای همین هم هربار از آستینش چیزهای جدیدی درمی‌آورد و همه‌مان را غافلگیر می‌کرد؛ از جناب خان و نیما، تا ادابازی و خنداننده برتر. اما واقعیت آن است که رامبد به جایی رسیده که اوج خلاقیتش تکرار خلاقیت‌های پیشین است.
حالا باید منتظر بمانیم تا او همان‌طور که در حاشیه جشنواره فیلم فجر وعده داد، در یکی از برنامه‌های «خندوانه» در مورد پُست ناگهانی‌اش(!) شفاف‌سازی کند: «من ترجیح میدم در مورد این قضیه در برنامه خندوانه صحبت کنم و الان جشنواره فیلم فجره و ارتباطی به برنامه خندوانه ندارد.» با این حال و با توجه به گفته‌های میرباقری قائم‌مقام سیما مبنی بر حضور خندوانه در کنداکتور نوروزی سیما، شواهد نشان می‌دهد که احتمالا «خندوانه» حالا حالاها ادامه داشته باشد و خبری از خداحافظی نخواهد بود.

دیدگاه‌های دیگران

ر
رضا |
مخالف 0 - 0 موافق
چرت نگو ...بیست و پنج هزارتا کامنت زیر پست رامبد جوان هست که هزارتاش هم منفی نیست بعد تو این رقم ها رو ول کردی از دو تا دونه کامنت به عنوان سند حرف می زنی ؟؟ جمع کن ناموسا ..

تعداد بازدید :  319