شماره ۱۶۱۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
هشدار درباره سامانه‌های جعلی یارانه
از کلاهبرداران پیگیری نکنید

از همان وقتی که برای پیگیری واریز یارانه نقدی شماره تلفنی اعلام شد، کلاهبردارها هم وارد عمل شدند. کلاهبردارها حتی به پخش‌‎کردن شماره‌های جعلی هم بسنده نکردند بلکه گویا یک سایت درست و درمان با اسمی بسیار آشنا هم راه انداختند.  اتفاقی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره آن هشدار داده است.
در اطلاعیه این سازمان آمده: «سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaraneh.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کدملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که مشتمل بر شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و کد اعتبارسنجی (cvv2) می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره 5000145 جعلی است.»
در این اطلاعیه تأکید شده که این سامانه هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه ندارد، بر این اساس شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار خود در آن جدا خودداری کنند. چند وقت پیش هم از متقاضیان دریافت بسته حمایتی خانوار خواسته شده بود که از مبادی رسمی و مطمئن پیگیر واریز بسته باشند و حواسشان را در مورد سامانه‌ها و شماره‌تلفن‌های جعلی جمع کنند. به ‌طور کلی از تمام مردم خواسته شده که تحت هیچ شرایطی رمز دوم و کد اعتبارسنجی‌شان را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهند؛ چون برای هیچ اقدامی به این اطلاعات نیاز نخواهد بود.


تعداد بازدید :  927