شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
تایید میزبانی والیبال در جام ملت‌های آسیا
حقانیت ایران ثابت شد

شهروند| بعد از اتفاقات چند ماه اخیر برای والیبال کشورمان، همه مردم و همچنین مسئولان فدراسیون نگران بودند با ناعدالتی یک میزبانی دیگر از ایران گرفته شود. میزبانی جام ملت‌های آسیا توسط ایران در‌ سال 2015 درحالی‌که چند ماه قبل مورد تأیید فدراسیون جهانی قرار گرفته و اعلام رسمی شده بود، در آستانه نشست اعضای کنفدراسیون والیبال آسیا زیر سوال رفت اما بار دیگر این میزبانی مهم تأیید شد تا خیال هواداران میلیونی این رشته راحت شود.
لابی داورزنی
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال که از اعضای اصلی هیأت رئیسه AVC است، یکشنبه شب به منظور شرکت در جلسه سالیانه کنفدراسیون والیبال آسیا، تهران را به مقصد بانکوک تایلند ترک کرد و سه‌شنبه شب در مراسم بازگشایی دفتر AVC در تایلند که با حضور رئیس فدراسیون جهانی انجام شد، طی نشست‌های جداگانه با روسای فدراسیون‌های مختلف و آری گراسا رئیس FIVB و بن ناصر رئیس AVC موافقت مجدد آنها را برای میزبانی ایران در هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا جلب کرد.
شکست   مخالفان
میزبانی ایران با این‌که قبلا قطعی شده بود، در اجلاس کنفدراسیون والیبال آسیا مورد بررسی دوباره قرار گرفت اما با رایزنی‌های داورزنی مخالفان این مسأله نتوانستند کاری از پیش ببرند و برای بار دوم نیز این میزبانی تأیید شد. بدین ترتیب ایران ‌سال آینده میزبان رقابتی خواهد بود که قهرمانش به المپیک 2016 راه پیدا می‌کند. بر همین اساس هواداران ایران می‌توانند نقش کلیدی در حمایت از ایران برای یک صعود تاریخی داشته باشند.
افشاردوست: ایران، یک یار بیشتر دارد
محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال درباره تأیید دوباره میزبانی ایران به «شهروند» می‌گوید: «این میزبانی قبلا قطعی شده بود اما به‌هرحال اتفاقات رخ داده در اجلاس فدراسیون جهانی، کمی نگران بودیم تا اتفاق بدی رخ دهد. برخی از کشورهای آسیایی به دنبال این هستند که با لابی‌های پشت پرده ایران را زمین بزنند زیرا نمی‌توانند پیشرفت والیبال کشورمان را هضم کنند.»
وی همچنین می‌افزاید: «خدا را شکر با رایزنی داورزنی نظر رئیس فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیا نیز مثبت اعلام شده و آنها حتی حمایت خود را از ایران در راه رسیدن به المپیک ابراز کردند. به‌هرحال باید خوشحال باشیم که برای رسیدن به المپیک می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا شاهد حمایت چند‌هزار نفری مردم باشیم. کسانی که قطعا باعث می‌شوند ایران با یک یار بیشتر نسبت به حریفان در میدان ظاهر شود.»


تعداد بازدید :  202