شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ورشکستگی جدیدی در راه است
زنگ خطر برای بزرگان ایتالیا

شهروند| چندین‌سال پس از رسوایی کالچوپولی به نظر می‌رسید خبرسازی روزنامه‌های ایتالیا منحصر به شیطنت‌ها و گزارش‌هایی درباره کارهای خلاف‌عرف بازیکنان رم قبل از بازی با زسکا مسکو باشد؛ آنچه یادآور اقدام مشابه بازیکنان این تیم در‌سال 2002 و کشیده‌شدن پای دل‌پیرو و توتی به پرونده امور غیراخلاقی بود. حالا اما جلد روزنامه‌های ایتالیایی، فضایی به تلخی روزهای کالچو پولی را ترسیم کرده‌اند.
ورشکستگی
تحقیقات کوریره دلواسپورت نشان داده تراز مالی نیمی از تیم‌های فصل جاری سری آ منفی است و در صدر تیم‌های مقروض، لاتزیو، میلان، ناپولی و یوونتوس قرار دارند. کلودیو لوتیتو، باربارا برلوسکونی، آئورلیو دی‌لورنتیس و موجی به‌عنوان 4 رئیس و همه‌کاره 4 تیم به مقروض‌بودن تیم خودشان واقفند. در این بین بدهی 196‌میلیون‌یورویی میلان، 205میلیونی یوونتوس، 415میلیونی لاتزیو و 212‌میلیون یورویی ناپولی نشان از حال وخیم این تیم‌ها دارد. بخشی از مشکل اما به روسا برمی‌گردد.
استفاده از پول باشگاه به قصد استفاده شخصی!
این نوع بیماری که زمانی نزد روسای تیم‌های سری آ رواج داشت نه‌تنها ریشه‌کن نشده بلکه طبق گزارش‌های اخیر دوباره شیوع پیدا کرده. کلودیو لوتیتو، رئیس لاتزیو بیش از 4 رئیس دیگر متهم به برداشت پول از حساب باشگاه به قصد انجام کارهای شخصی است. باربارا برلوسکونی، دختر نخست‌وزیر ایتالیا که ظاهرا به لطف نفوذ پدر قدرتمندش موفق به
 کنار گذاشتن گالیانی شده و همه‌کاره میلان نام گرفته، خودش را از هرگونه اتهامی مبرا می‌داند و بدهی‌های باشگاه را حاصل دوران گذشته و شاید روزهای ریاست گالیانی قلمداد می‌کند. انگشت اتهام به سوی آئورلیو دی لورنتیس، رئیس ناپولی هم نشانه رفته است. این فیلمساز معتبر در ایتالیا با وجود تلاش‌های زیاد هرگز نتوانسته سازوکار مناسبی برای تیم جنوبی تعریف کند و در تمام سال‌های حضور ناپولی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، تراز مالی منفی باشگاه بیش از حد مجاز بوده؛ به‌حدی که پاداش‌های نقدی تخصیص‌یافته به این تیم به خاطر حضور در لیگ قهرمانان هم زیر سایه این ترازمالی منفی دیده نشد.
امتیازهای منفی
در رده‌بندی اعلام‌شده، یوونتوس با 17-، میلان با 16-، ناپولی با 15- و لاتزیو با 13- امتیاز در پایین‌ترین رده حضور دارند. در این جدول 10 تیم از 20 باشگاه حاضر در فصل جاری سری آ امتیاز منفی دارند و جالب این‌که اینتر معدود تیم بزرگ با تراز مالی مثبت است وگرنه بقیه تیم‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که می‌تواند منجر به ورشکستگی آنها در درازمدت شود.


تعداد بازدید :  266