شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
طناب حاشیه‌های خطیبی به گردن تراکتورسازی
دیکتاتوری رسول
استاد اسدی درگفت و گو با «شهروند»: او جنبه باخت ندارد

شهروند| قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر با رقم زدن هت‌تریک شکست، نه به دست بقیه بلکه با طناب حاشیه‌سازی مربی کم‌تجربه‌اش درحال سقوط به قعر چاه است. شکست و حذف مقابل تیم پدیده در جام حذفی، استراحت بین 2 شکست لیگی مقابل نفت تهران و فولاد بود. در این فاصله، نظمی، مدیرعامل تراکتورسازی به‌طور رسمی استعفا داد و حالا تیم بزرگ تبریز، مدیرعامل ندارد. در این شرایط، انگار رسول خطیبی تصور کرده در این شرایط همه کاره تیم است.
حاشیه
به جای مباحث فنی
خطیبـی در کنفرانـس مطبوعاتی پس از پایان بازی اخیر تیمش مقابل نفت تهران به جای مسائل فنی به دریای حاشیه زد. او به خاطر 2 اشتباه حامد لک، این بازیکن سرباز را از تیم اخراج و به پادگان فرستاد و او را مقصر اصلی شکست تیمش دانست؛ حتی به شیروند و دلیر، 2 بازیکن حامی لک هم رحم نکرد و آنها را نیز روانه پادگان کرد. دیکتاتوری جوان‌ترین و بالطبع کم‌تجربه‌ترین مربی فصل جاری لیگ برتر تا جایی پیش رفت که او به 3 سرباز مغضوب تیمش اجازه بازگشت با هواپیما را ندارد و آن‌ها، اتوبوسی به تبریز برگشتند! واکنش مظنون اصلی، جالب بود. لک دراین‌باره گفت: «رسول خطیبی تصمیم گرفته که من به پادگان بروم و من هم باید تابع تصمیمات او باشم. حق طبیعی خطیبی می‌دانم که دنبال دروازه‌بان جدید باشد. شرفم را از سر راه نیاورده‌ام که بخواهم از عمد گل بخورم.»
موج    انتقادها
رفتارهای خطیبی در دو روز گذشته سبب شده تا بسیاری از حامیانش به منتقد تبدیل شوند. بسیاری از پیشکسوتان و اهالی فوتبال به انتقاد از سرمربی 36ساله تراکتورسازی پرداخته‌اند و او نیز پاسخ قاطعی برای آنها ندارد. علی‌اکبر استاداسدی، پیشکسوت تبریزی فوتبال دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «متاسفانه خطیبی هم با کارهایی که می‌کند حاشیه‌ها را بیشتر می‌کند. من واقعا از رفتارهای خطیبی متعجب هستم، یک نفر باید با او صحبت کند. این کارها یعنی چه؟ همین چند شب پیش دیدید کاسیاس چه اشتباهی کرد؟ او که دروازه‌بان رئال است، حتما باید از فوتبال محوش می‌کردند! خطیبی سن پایینی دارد و طبیعی است که نتواند در لحظات مهم تصمیم درستی بگیرد. متاسفانه یک بزرگتر باتجربه هم کنارش نیست که راهنمایی‌اش کند.»
استاداسدی که سابقه همکاری با رسول را دارد، از یک واقعیت پرده برمی‌دارد: «رسول جنبه باخت ندارد و عشقش بردن است. او وقتی می‌بازد، به هم می‌ریزد و این شرایط به ضرر تراکتورسازی است. من نگران تراکتورسازی هستم. هرروز حاشیه‌ها بیشتر می‌شود و متأسفانه خود خطیبی این حاشیه‌ها را به وجود آورده است.»


تعداد بازدید :  278