شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
مکث

بازداشت پدر و پسری با 110 سرقت
پدر و پسری که اقدام به بدل‌اندازی و سرقت از سالمندان در جنوب پایتخت می‌کردند، دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌های پلیسی به 110سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ «خلیل شهبازی» سرکلانتر نهم فرماندهی انتظامی تهران گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان سالمند در محدوده 13 آبان درخصوص کلاهبرداری و بدل‌اندازی 2 مرد، ماموران دایره تجسس کلانتری بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی آنها آغاز کردند.
وی افزود: با گرفتن مشخصات ظاهری متهمان از شاکیان پرونده مشخص شد پدر و پسر سابقه‌داری هستند که به علت کلاهبرداری در جنوب پایتخت بارها پشت میله‌های زندان را تجربه کرده‌اند. سرکلانتر نهم پلیس پایتخت تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان و گرفتن مجوز قضایی ماموران کلانتری 168، 13 آبان بلافاصله برای دستگیری آنها وارد عمل شدند و با زیر نظر گرفتن خانه متهمان در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند آنها را هنگام خروج از منزل بازداشت کنند. وی گفت: با انتقال متهمان به کلانتری آنها مورد بازجویی قرار گرفتند که در بازجویی‌های انجام‌شده آنها به 110 سرقت اعتراف کرده‌اند. شهبازی از شهروندانی که به این شیوه مورد سرقت و بدل‌اندازی طی 3 ماه گذشته قرار گرفته‌اند خواست تا با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری، خیابان آستانه اعلام شکایت کنند.

سیل و باد به مازندران تاخت
وزش باد و سیل برخی از شهرها و روستاهای استان مازندران را محاصره کرد. حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به آب‌گرفتگی و وزش شدید باد در روز سه‌شنبه در استان مازندران، گفت: «به علت وزش باد و بارندگی شدید 3 شهرستان بابل، قائمشهر و سوادکوه دچار سیل‌زدگی شده و 250 نفر از اهالی منطقه در محاصره سیل قرار گرفتند. همچنین 9 روستا نیز دچار آبگرفتگی شده بودند.
با اعلام خبر سیل و آبگرفتگی در 11 شهر و روستای استان مازندران بلافاصله 50 امدادگر در قالب 10 تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در این سیل 2 نفر مصدوم شده که بلافاصله امدادگران عملیات نجات را برای آنها آغاز کردند. درحال حاضر 1000 کیلوگرم نایلون برای پوشش سقف منازل مسکونی میان افراد توزیع شده است و همچنین 20 واحد مسکونی، توسط امدادگران تخلیه آب شدند.

سارقان واكسن‌هاي دامپزشكي در ایستگاه آخر
کارمند بازنشسته و باجناقش که با نفوذ به ساختمان اداره دامپزشکی اراک، ‌هزار و 308 عدد واکسن را به تاراج برده بودند، در عملیات پلیسی دستگیر شدند.
چندی پیش کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان ساوه ماموران پلیس را در جریان سرقت از بخش نگهداری واکسن‌های این مرکز قرار دادند. با اعلام این خبر بلافاصله اكيپي از ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
 بررسی‌های تیم تجسس نشان می‌داد سارق يا سارقان با بريدن حفاظ يكي از پنجره‌ها وارد محل نگهداري واكسن‌ها شده و اقدام به سرقت يكهزار و ۳۰۸عدد واكسن كرده‌اند.
همین شکایت کافی بود تا کارآگاهان برای رازگشایی از این سرقت مرموز وارد عمل شوند. تا این‌که در روند تحقيقات فني و پليسي مشخص شد يكي از كارمند‌هاي بازنشسته اين اداره با توجه به آشنايي كامل به محل نگهداري واكسن‌ها و آگاهي از نداشتن نگهبان، به همراه باجناق خود در ساعات اوليه شب اقدام به سرقت كرده است.
سرهنگ علي‌اصغر طالبي، فرمانده انتظامي شهرستان ساوه در رابطه با این خبر گفت: «ارزش تقريبي واكسن‌هاي سرقت‌شده بنابر اظهار كارشناسان دامپزشكي مبلغ ۵۰ ميليون ريال بوده است.»متهمان دستگيرشده تحويل مراجع قضايي شدند.


تعداد بازدید :  303