شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی خبر داد: افزایش ۶۰‌درصدی بارش‌های پاییزی در کشور
مهر| رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از افزایش ۶۰‌درصدی بارندگی در کشور از ابتدای پاییز امسال تا روز گذشته خبر داد و گفت: بارندگی در پایتخت در این مدت از حد نرمال کمتر بوده است.
شاهرخ فاتح افزود: مجموع بارش‌ها در کل کشور از ابتدای مهرماه ‌سال جاری تا روز گذشته 59.6 میلی‌متر بوده که این مقدار نسبت به میانگین بلندمدت که برابر 37.6 میلی‌متر بوده 58.6‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گفته وی، مجموع بارش‌ها در کل کشور از ابتدای مهرماه‌ سال ۹۳ تا روز گذشته نسبت به ‌سال گذشته که معادل 48.7 میلی‌متر بوده است 22.4‌درصد افزایش داشته است.رئیس مرکز ملی هشدار و پایش خشکسالی سازمان هواشناسی اظهار داشت: میزان بارندگی در تهران از ابتدای مهرماه ‌سال‌جاری تا روز گذشته 58.9 میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به‌ سال گذشته که برابر 50.3 میلی‌متر بوده 17.1‌درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت که 60.9 میلی‌متر بوده 3.4‌درصد کاهش نشان می‌دهد.
فاتح تصریح کرد: از ابتدای مهرماه ‌سال‌جاری تا روز گذشته به ترتیب استان‌های سیستان‌وبلوچستان با 92.2‌درصد کاهش، هرمزگان با 43.8‌درصد کاهش و گلستان با ۳۱‌درصد کاهش کمترین میزان بارش را نسبت به مدت مشابه در میانگین بلندمدت دریافت کرده‌اند.رئیس مرکز ملی هشدار و پایش خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: همچنین در این مدت استان‌های فارس با 128.6‌درصد افزایش، کهگیلویه و بویراحمد با 128.6‌درصد افزایش و یزد با 126.7‌درصد افزایش بیشترین میزان بارش‌ها را نسبت به مدت مشابه در میانگین بلندمدت دریافت کرده‌اند.رئیس مرکز ملی هشدار و پایش خشکسالی سازمان هواشناسی اظهار داشت: البته استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان به‌صورت نرمال در فصل پاییز بارش چندانی دریافت نمی‌کنند و عمده بارش‌های این استان‌ها زمستان است. بنابراین امیدواریم در فصل زمستان کاهش بارش در این استان‌ها جبران شود.

انتشار دفترچه کنکور دکتری از 15 آذر
مهر| رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از نهایی شدن شیوه نامه بررسی سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری خبر داد و گفت: تمام دانشگاه‌ها ملزم هستند امسال براساس این شیوه‌نامه عمل کنند.
دکتر ابراهیم خدایی گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری ‌سال 94 روز 16 آذر انجام شده و دفترچه راهنما از شنبه 15 آذرماه روی سایت سنجش قرار می‌گیرد. وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بحث دکتری افزود: امسال دو تغییر داشتیم یکی در رابطه با الزامی شدن شیوه‌نامه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی درمصاحبه، که امسال دانشگاه‌ها ملزم شده‌اند، براساس این شیوه‌نامه عمل کنند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: درحال حاضر شیوه‌نامه مذکور در مرحله نهایی شدن است و تا قبل از آزمون به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود. وی ادامه داد: تغییر دوم نیز حدنصاب نمره‌ای است که دانشگاه‌ها می‌توانند در مرحله دوم برای همین سوابق علمی پژوهشی داشته باشند. بقیه موارد در مورد آزمون دکتری 94 تقریبا ثابت است، مواد امتحانی نیز تغییرات جزیی داشته، درصدهای ‌سال گذشته نیز به قوت خود باقی است. به گفته او افراد براساس 80‌درصد نمره علمی 20‌درصد مجموعه معدل کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و بعد از معرفی ما پذیرفته‌شدگان نهایی براساس 30‌درصد نمره آزمون و 70‌درصد نمره‌ای که دانشگاه ارایه می‌دهد پذیرفته می‌شوند.

شهردار منطقه خبر داد:  نصب رایگان بالابر برای معلولان منطقه 19
شهروند| اگر معلولیت دارید و در منطقه 19 زندگی می‌کنید شهرداری این منطقه برای شما بالابر رایگان می‌آورد.
به‌گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، رضا نثاری شهردار منطقه گفت: در همین راستا در منازل معلولانی که از سوی مرکز ضایعات نخاعی ایران به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک منطقه معرفی می‌شوند آسانسورهای بالابر جهت تردد آسان‌تر نصب می‌شود.     به‌گفته او این آسانسورها با توجه به تأیید شرایط لازم توسط کارشناس، در منزل 5 معلولی که از سوی مرکز ضایعات نخاعی ایران معرفی شده‌اند درحال نصب است. نثاری احداث رمپ، نصب تابلوی پارکینگ معلولان و همسطح‌سازی معابر منطقه را از دیگر فعالیت‌های اجرایی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک این شهرداری خواند و افزود: در همین راستا در کنار فعالیت خط‌کشی معابر، پیوستگی محل عبور عابران پیاده نیز صورت می‌گیرد. به‌گفته شهردار منطقه، کانون معلولان منطقه 19 درحال حاضر 213 عضو دارد که خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی، سلامت و تفریحی مختلفی در طول ‌سال برای آنها اجرا می‌شود.


تعداد بازدید :  263