شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
عدد خبر

8 پله ‌  بهبود رتبه ایران در شاخص ادراک فساد

سازمان بین‌المللی شفافیت در جدیدترین رده‌بندی کشورهای جهان براساس شاخص ادراک فساد اعلام کرد ایران در بین ۱۷۵ کشور با صعود ۸ پله‌ای رتبه ۱۳۶ را از این نظر بدست آورده است.
شاخص ادراک فساد میزان فساد اداری و اقتصادی در کشورها را نشان می‌دهد و هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر فساد کمتر است.

20 درصد قیمت گازوییل به شرکت نفت می‌رسد

نمایندگان مجلس مصوب کردند به منظور نگهداری راه‌های کشور و تلاش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، 20‌درصد قیمت گازويیل
 به استثنای مصارف بخش کشاورزی به‌عنوان عوارض توسط شرکت نفت محاسبه و دریافت می‌شود. این رقم به عنوان کمک به توسعه و نوسازی راه های کشور که غالب آن ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند، اختصاص یافته است.

48 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در بودجه ۹۴

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: دولت در لایحه بودجه‌ سال ۹۴ اعتبار عمرانی را ۴۸‌هزار‌ میلیارد تومان درنظر گرفته است.‌ سال 91 از 128‌هزار ‌میلیارد تومان بودجه کشور تنها 13‌هزار‌ میلیارد تومان بودجه عمرانی بود و ‌سال 92 این دولت بودجه عمرانی را به 23‌هزار میلیارد تومان و امسال به 30‌هزار ‌میلیارد تومان رساند.

340 هزار بشکه کاهش روزانه تولید نفت اوپک

تولید نفت اوپک در نوامبر ۲۰۱۴ با کاهش ۳۴۰‌هزار بشکه‌ای مواجه شد و به ۳۰.۳‌میلیون بشکه در روز رسید. اعضای اوپک در روز 27 نوامبر به‌رغم افت شدید قیمت نفت سقف تولید این سازمان را در سطح 30‌میلیون بشکه در روز حفظ کردند که این مسأله باعث افت بیشتر قیمت نفت شد. نوامبر دومین ماه متوالی بوده است که تولید نفت اوپک کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  226