شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی: شرایط برای فعالیت فراگیر احزاب فراهم شود
پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ششمین كنگره سراسری حزب اسلامی كار قرائت شد. به گزارش ایلنا، در بخشی از این پیام آمده است: «اکنون که بیش از 35‌سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، متأسفانه، احزاب آن‌گونه که شایسته آنهاست، در ساختار سیاسی و اجتماعی کشور نقش ایفا نمی‌کنند. حاکمیت مردم‌سالار، باید شرایط و تمهیدات لازم را درخصوص امکان فعالیت گسترده و فراگیر احزاب در چارچوب قوانین تسهیل‌کننده و پویا، فراهم کند، چرا که تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم، جز در سایه وجود احزاب فعال و پویا امکان‌پذیر نیست.»
در بخش دیگری از این پیام هم آمده است: «.به هر حال ضرورت توجه به فعالیت احزاب قدرتمند و پویا بیش از گذشته احساس می‌شود. ایران، امروز در عرصه بین‌الملل مشغول تنش‌زدایی و تعامل با جهان مدرن است. حل پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه غرب ازجمله بزرگترین دغدغه‌های مسئولان و دلسوزان است.»

دستیار ویژه رئیس جمهوری:  تبعیض قومیتی و مذهبی یک مشکل رفتاری است
علی یونسی در نخستین روز از سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به استان گلستان در جمع نخبگان ترکمن در گرگان اظهار کرد:  این وظیفه دولت و حکومت است که با کار فرهنگی این مشکل رفتاری را حل کند. وی اضافه کرد: به‌طور عموم تبعیض و احساس تبعیض در جامعه وجود دارد و باید این نگرش از بین برود.
حجت‌الاسلام یونسی نمونه تبعیض رفتاری را در بکارگیری زنان در امور اجرایی دانست و افزود: ما براساس قانون هیچ محدودیتی برای حضور زنان در امور نداریم و رفتار مردسالارانه باعث شده تا برای حضور زنان در جامعه محدودیت‌هایی ایجاد شود.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری افزود: این یک مشکل و معضل رفتاری و فرهنگی است که باید مرتفع شود و ارتباطی به قانون نیز ندارد. دستیار ویژه رئیس‌جمهوری افزود: مشکل اصلی ما در کشور که برای همه دغدغه شده اشتغال و رونق اقتصادی است و چنانچه این 2 معضل در جامعه رفع شود، سایر مشکلات نیز به دنبال آن بر طرف می‌شود. وی اضافه کرد: هیچ‌کس نباید به دلیل انتصاب به یک قومیت یا مذهب از داشتن موقعیت‌های اجتماعی محروم شود، بلکه هر ایرانی با داشتن توانمندی و تخصص می‌تواند از موقعیت اجتماعی خاص برخوردار شود.

باهنر:بودجه 94 یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود
نایب رئیس مجلس با اعلام پایان جلسه علنی صبح امروز خانه ملت، گفت: بودجه ‌سال 1394 کل‌کشور یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود.
به گزارش فارس، جلسه علنی صبح دیروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس پایان یافت. باهنر گفت: جلسه بعدی خانه ملت رأس ساعت 8 صبح یکشنبه هفته آینده 16 آذر ماه با دستور کار ارایه لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور تشکیل می‌شود. وکلای ملت در این جلسه بالاخره رسیدگی به طرح دائمی‌شدن احکام لوایح بودجه‌های سنواتی را به پایان رساندند.

در جلسه‌ای به ریاست جهانگیری انجام شد
تصویب طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
جلسه شورایعالی اداری عصر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد و طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از طریق ادغام دو معاونت «برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوري» و «توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوري» به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه از تحول نظام اداری کشور به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت نام برد و بر لزوم اهتمام ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تحقق این امر تأکید کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: حجم انبوه کارکنان دولت و افزایش تعداد پرسنل در سال‌های اخیر باعث افت بازدهی دولت شده و لازم است در این خصوص نیز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سازنده‌ای انجام شود.
در این جلسه که وزرای اموراقتصادی و دارایی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران تهران و زنجان و سایر اعضای شورایعالی اداری نیز حضور داشتند، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گزارشی از بررسی‌ها و اقدامات حقوقی انجام شده و جلسه این معاونت با وزیر کشور و توافق درخصوص نحوه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی ارایه کرد.


تعداد بازدید :  236