شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
یک سایت و 2 روزنامه به تحقیقات پلیس در زمینه اسید‌پاشی لطمه جدی زدند

دوماه پس از ماجرای اسیدپاشی در شهر اصفهان و دستور اکید رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه برای بررسی موضوع متهم هنوز دستگیر نشده اما چنان‌که می‌دانیم در همین مدت اسیدپاشی‌های دیگری نیز در تهران و مشهد با انگیزه‌های متفاوت ازجمله انتقام‌جویی رخ داده است. ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به «شهروند» می‌گوید: التهاب‌آفرینی برخی از رسانه‌ها به تحقیقات پلیس لطمه وارد کرده است.
پیگیری اسیدپاشی‌های اصفهان به کجا رسید؟ به نظر می‌رسد آنگونه که رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضائیه دستور اکید دادند اقدام عملی در این زمینه انجام نشد.
موضوع اسیدپاشی‌های اصفهان فراموش نشده است. شما می‌خواهید ما برویم یک بیگناهی را بگیریم و بگوییم این فرد بوده که اسیدپاشی کرده؟
نه اما به نظر شما افکارعمومی درباره عملکرد نهادهای امنیتی چگونه قضاوت خواهد کرد؟
افکار عمومی خودش می‌داند که یک نفر آمده جنایت انجام داده و پنهان شده، دستگاه‌های ذیربط هم درحال پیگیری موضوع هستند اما این‌که به رسانه‌ها گزارش نمی‌دهند دلیل نمی‌شود که هیچ کاری نمی‌کنند. هم نیروی انتظامی و هم دستگاه‌های امنیتی برای این‌کار گروه‌های ویژه تشکیل داده‌‌اند.
قوی‌ترین احتمالاتی که تاکنون مطرح شده چیست؟
اینکه این یک اقدام فردی بوده که اکنون هم فرد عامل مخفی شده، زیرا قرائن و شواهد چنین می‌گویند که همه اسیدپاشی‌ها با یک موتورسیکلت انجام گرفته، نشانه‌های فردی هم که داده‌اند یکی بوده است. حتی اسیدپاشی‌های پیشین هم توسط وی انجام شده است.
گزارش کمیسیون امنیت در این زمینه به چه نکته‌ای رسیده؟
در این مدت که صحن مشغول بوده در نتیجه در تعطیلی کمیسیون هنوز گزارش را جمع‌بندی نکرده‌ایم. اما روح گزارش بر همین نکته تأکید دارد که اسیدپاشی‌ها توسط یک نفر انجام شده است.
در مورد وابستگی اسیدپاش، به گروه‌های داخل یا خارج از کشور در گزارش اشاره‌ای شده است؟
صددرصد هیچ قرینه‌ای مبنی بر این‌که فرد اسیدپاش وابسته به هیچ گروهی باشد وجود ندارد یعنی حتی به این‌که بگوییم وابسته به جریان ضد انقلاب بوده هم نرسیده‌ایم.
فردی که یکی از خبرگزاری‌ها به‌عنوان مظنون با لباس زنانه تصاویر وی را منتشر کرد چه نقشی در اسیدپاشی داشت؟
او دستگیر شد چون مشکوک بود اما چهره‌اش با آنچه قربانیان نشانی داده بودند مطابقت نداشت. اما به نظر من رسانه‌ها هم نباید التهاب ایجاد کنند.
رسانه‌ها به جز اطلاع‌رسانی چه اقدامی انجام دادند که از آن به‌عنوان التهاب یاد می‌کنید؟
نمی‌خواهم نام ببرم اما یک سایت و دو روزنامه با اخبار و گزارش‌هایی که منتشر کردند لطمه جدی به تحقیقات نیروی انتظامی وارد کردند و قطعاً پس از دستگیری مجرم باید به اتهام آنها هم رسیدگی شود تا مشخص شود اقداماتشان سهوی بوده یا این‌که سناریویی در کار بوده و ارتباطی داشته‌اند اقداماتی جهت حساس کردن مجرم انجام دادند.


تعداد بازدید :  214