شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با «شهروند»:
قلعه‌نوعی تا پایان فصل سرمربی استقلال می‌ماند
هواداران به جای شعار دادن از ملی‌پوشان تجلیل کنند

شهروند| مدیرعامل باشگاه استقلال اگرچه روزهای دشواری را تجربه می‌کند اما تلاشش بر این است که همه چیز را خوب جلوه دهد. در روزهایی که بسیاری از هواداران و پیشکسوتان استقلال اعتقاد به پایان دوره امیر قلعه‌نوعی در فوتبال ایران دارند، بهرام افشارزاده با تجربه مدیریتی چند ساله در ورزش کشور همچنان اصلی‌ترین حامی امیر قلعه‌نوعی در هیات مدیره آبی‌پوشان است. او البته برخی رفتارهای قلعه‌نوعی را تأیید نمی‌کند اما معتقد است باید به سرمربی استقلال زمان داد تا بتواند برنامه‌هایش را جلو ببرد و تیم را از بحران موجود بیرون بیاورد. گفت‌وگوی «شهروند» با بهرام افشارزاده را در ادامه می‌خوانید:
    انگار با برد راه‌آهن، کمی آرامش به استقلال برگشته است...
استقلال تا قبل از این هم آرامش داشت اما برخی دوستان سعی داشتند چوب لای چرخ ما بگذارند. خوشحالم که با برد راه‌آهن آنها به هدفشان نرسیدند. البته من ناراحتی هواداران را درک می‌کردم. با این حال پس از دو بازی تلخ و غیرقابل تحمل برای هواداران استقلال که یکی از آنها شکست تیم در دربی بود و دیگری باخت به ذوب‌آهن و حذف از جام حذفی، این برد تا حدی برای هواداران تیم التیام‌بخش بود و امیدوارم در بازی که با تیم استقلال خوزستان داریم تیم با همین شرایط به میدان بروند و با درخشش در زمین به یک برد دیگر دست پیدا کنند.
    البته همین بازی هم کم حاشیه نداشت. حتما می‌دانید هواداران، برخی بازیکنان ازجمله صادقی و بیگ‌زاده را به کم‌کاری و خط گرفتن برای ضربه زدن به تیم متهم کردند؟
متاسفم که در قسمت‌هایی از ورزشگاه اتفاقات تلخی رخ داد. به هر روی زمین بازی برای ورزشکاران محترم است و وقتی آنها قدم در آن می‌گذارند و برای تیم و هواداران‌شان تلاش می‌کنند باید حرمت‌شان حفظ شده و برعکس این شعارها باید از آنها که مایه افتخار و سربلندی استقلال در تیم‌ملی ایران هستند تقدیر هم بشود. از نظر من، بازیکنان استقلال در بازی با راه‌آهن با تمام توانشان به میدان رفتند.
    با پیروزی مقابل راه‌آهن بحث برکناری قلعه‌نوعی هم منتفی شد؟
این بحث از نظر من منتفی بود اما برخی اعضای هیأت‌مدیره درخواست کردند که موضوع جدایی را به بحث بگذاریم. در جلسه‌ای که داشتیم همه اعضا، نظرات خود را اعلام کردند و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که او باید بماند و کارش را ادامه دهد. به‌هرحال در فوتبال، برد و باخت وجود دارد.
    تاچه زمانی از قلعه‌نوعی حمایت می‌کنید؟
بگذارید خیال همه را راحت کنم. اگر من مدیرعامل استقلال هستم باید بگویم قلعه‌نوعی حداقل تا پایان فصل می‌ماند و کارش را می‌کند. ما در کورس قهرمانی لیگ هستیم و برکناری سرمربی اصلا عاقلانه نیست. کدام تیم را می‌شناسید که چهارم جدول باشد و مربی‌اش را بدون دلیل برکنار کند.
   ولی خیلی‌ها معتقدند دوره امیر قلعه‌نوعی تمام شده است!
این خیلی‌ها که شما می‌گویید چون خودشان تیم ندارند، چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند.
    بگذریم، وضع آندرانیک تیموریان به کجا ختم شد؟
واقعیت این است که آندو دوست دارد از استقلال برود و ما هم نمی‌توانیم اصرار به ماندنش کنیم. با این حال قصد داریم اگر قرار به جدایی است در فضایی دوستانه این اتفاق رخ دهد تا بعدا کدورتی پیش نیاید.
    این‌که گفته شده رضایتنامه آندو برای تیم‌هایی که رقیب استقلال نیستند صادر می‌شود، صحت دارد؟
این از تصمیمات کمیته نقل و انتقالات باشگاه است که متشکل از نفرات زبده‌ای است که قطعا برای اتخاذ هر تصمیمی با فکر عمل می‌کنند. دراین‌باره هم باید دلایل را از اعضای همین کمیته بپرسید.
    بحث جدایی بازیکنانی نظیر حیدری، صادقی، فخرالدینی و... هم مطرح شده است. درباره آنها چه تصمیمی گرفته‌اید؟
این بحث‌ها در رسانه‌ها مطرح شده و ما به همه بازیکنان خود احتیاج داریم. تیموریان هم خودش خواسته برود.
    از کمیته نقل و انتقالات گفتید، عدم حضور نظری‌جویباری در این کمیته دلیل
 خاصی دارد؟
نظری معاون ورزشی باشگاه است و قطعا در طول فصل نقل و انتقالات کنار این کمیته و اعضای آن کمک خواهد کرد. ما حتما از نظرات نظری‌جویباری دراین‌باره بهره کامل خواهیم برد.

 


تعداد بازدید :  326