شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

ثبات قیمت برنج و افزایش گوشت مرغ

براساس گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 7 آذر قیمت لبنیات، برنج، گوشت قرمز و روغن بدون تغییر بود و تخم‌مرغ 0.1 درصد، حبوب 0.2درصد، میوه‌های تازه 2.5درصد، سبزی‌های تازه 3.7درصد، گوشت مرغ 1.8‌درصد افزایش یافت. در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه دو معادل 0.2‌درصد کاهش داشت. در گروه حبوب بهای لوبیاچیتی معادل 0.7‌درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

آمادگی تعزیرات برای نظارت بر کیفیت نان

محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان‌ تهران از اعلام آمادگی برای همکاری با دستگاه‌های مسئول درخصوص نظارت بیشتر بر کیفیت نان‌ تولیدی پس از اصلاح قیمت‌ها خبر داد. وی درباره اقدامات این مجموعه برای کنترل و نظارت بر وضع کیفی نان‌های تولیدی پس از اصلاح قیمت‌ها اظهار داشت: تعزیرات حکومتی نهاد رسیدگی‌کننده به تخلفات است اما آمادگی لازم را دارد تا با انجام گشت‌های مشترک با دستگاه‌های مسئول مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، به کنترل وضع کیفیت نان بپردازد.

شوک ۱۲ میلیونی به متقاضیان مسکن مهر

درحالی متقاضیان مسکن مهر با شوک جدید افزایش قیمت ۱۲‌میلیون تومانی مواجه شدند که قرار بود این واحدها ارزان‌تر و دوساله به آنها تحویل شود. این روزها متقاضیان مسکن مهر که از ‌سال ۸۶ منتظر تحویل واحدهای خود هستند، با مطالبات جدیدی از سوی دولت مواجه می‌شوند که با توان اغلب این متقاضیان همخوانی ندارد. براین اساس دولت اعلام کرده که در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس، متقاضیان باید علاوه بر آورده‌ای که تاکنون باید می‌پرداختند، ۱۲‌میلیون تومان دیگر هم بپردازند.

 


تعداد بازدید :  237