شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
بازار جهانی

تقویت خدمات ایمیل همراه مایکروسافت
شرکت مایکروسافت بیش از 200‌میلیون دلار برای خرید شرکت Accompli که ارایه دهنده خدمات ایمیل همراه است، هزینه کرده است. بسیاری از کارشناسان از این‌که مایکروسافت چنین مبلغ قابل توجهی را برای خرید یک شرکت کوچک پرداخت کرده متعجب هستند ولی معتقدند این امر نشانگر اهمیت حضور مایکروسافت در بازار ایمیل همراه و ضعف فعلی این شرکت است. این شرکت کمتر از یک‌سال سابقه فعالیت دارد، اما طی این مدت پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و پلتفرم ایمیل همراه آن به رقیبی برای نمونه‌های مشابه طراحی شده توسط گوگل و اپل مبدل شده است.

اوج‌گیری رقابت میان اپراتورهای آمریکایی
اسپرینت سومین اپراتور مهم تلفن‌همراه آمریکا در رقابت با دو اپراتور Verizon و AT&T هزینه ارایه خدمات خود را به شدت کاهش داد. این اپراتور مدعی شده که اگر مشترکان دیگر اپراتورها به استفاده از خدمات این شرکت روی آورند قبض‌های تلفن همراهشان در پایان ماه به نصف کاهش می‌یابد. اسپرینت می‌گوید اگر به‌عنوان مثال اپراتور وریزون برای ارایه خدمات مکالمه و ارسال پیامک نامحدود در ماه 140 دلار هزینه دریافت می‌کند، این اپراتور همین خدمات را تنها با دریافت 70 دلار ارایه می‌کند. همچنین با پرداخت همین 70 دلار به میزان تقریبا مشابهی خدمات دیتا نیز به کاربران ارایه می‌شود.

برنامه‌ای برای جلوگیری از شکستن تلفن‌همراه
اپل می‌گوید برنامه همراهی ابداع کرده که روی گوشی‌های آینده ساخت این شرکت نصب خواهد شد تا به‌عنوان ابزاری بازدارنده در صورت سقوط گوشی عمل کرده و جلوی شکستن آن را بگیرد. این برنامه در صورت افتادن ناگهانی و سریع گوشی جهت حرکت و سقوط آن را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که حداقل خسارت به گوشی وارد شده و از شکسته شدن شیشه آن یا خردشدن آن جلوگیری شود. از این برنامه برای حفاظت از لنز دوربین گوشی‌های آیفون هم می‌توان استفاده کرد.


تعداد بازدید :  239