شماره ۱۶۰۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
جام ملت‌های آسیا از نگاه دانشمند جوان ایرانی

جواد خودت بگو باهات چیکار کنیم؟ |شهاب نبوی|  جام ملت‌های آسیا در حالی ادامه دارد که جواد خیابانی معتقد است باشعورتر از ما که اتفاقا خودش هم جزو ماست، وجود ندارد. در این میان بین کارشناسان اختلاف افتاده، نه برای این‌که برخی می‌گویند ایشان درست می‌گوید و برخی می‌گویند نه اختلاف در اینجاست که با جواد چه کار کنیم؟ آیا جواد اصلاح‌پذیر است و می‌شود به او فرصت داد؟ آیا او خودش متوجه سوتی‌هایش می‌شود یا به نظر خودش همه‌چیز درست و طبیعی است؟ یا اصلا جواد زده اون کانال؟ این سوال را از خود جواد پرسیدیم که خودت بگو آدم باهات چی‌کار کنه؟ جواد در جواب گفت: «خیابانی که در تلویزیون نباشه، قطعا آن تلویزیون، تلویزیون نیست.» بعد هم زد زیر گریه و گفت: «چو سیما مباشد (منظورش صداوسیماست) تن من مباد» که نمی‌دانم چه ربطی داشت، اما همین را گفت و رفت به ادامه گریه‌اش رسید. از آن طرف این ژاپنی‌های مارموز و ترسناک به شکل خیلی خفیفی عربستان را بردند. این برد درحالی برای ژاپن به دست آمد که عربستانی‌ها یک قوطی از ریاض آورده بودند و در بیشتر دقایق بازی ژاپنی‌ها را آن تو حبس کرده بودند.
استرالیا هم خجالت نکشید و شرم نکرد و با این همه امکانات و از این راه دور آمد و به زور در ضربات پنالتی ازبک‌ها را شکست داد. الان هم من بروم ببینم نظر خیابانی در مورد شعور حریف بعدی‌مان یعنی چینی‌های عزیز چیست. خب، فعلا مثل این‌که خواب است و هنوز بیدار نشده تا چیزی بگوید.
در دیگر بازی این مرحله قرقیزستان مثل اسمش که به معنی سرزمین قرقی‌هاست (اینو به یاد جواد خیابانی گفتم) قرقی‌وار بازی کرد و 90 دقیقه که هیچ، 120 دقیقه لوزالمعده زاکرونی را به زیر گلویش چسباند و نگذاشت آب خوش از گلوی میزبان پایین برود. جواد خدا بگویم چه‌کارت کند. گفتم قرقی دوباره یادت افتادم. جواد چند روز پیش هم با توجه به این‌که یکی از اساتید زبان پرتغالی است، خیلی سریع به حرف‌های کی‌روش واکنش نشان داد و جوری زد زیر گریه که من به‌شخصه غیرتی شدم و داشتم دنبال بلیت می‌گشتم تا راهی دوبی شوم و یقه کی‌روش را بگیرم و بهش بگویم: «خوبت شد؟ راحت شدی اشک این بچه را درآوردی؟» که خوشبختانه چون حقوق ما نهایتا به خرید بلیت دوطرفه مترو می‌رسد، بی‌خیال شدم و مشغول ذمه کی‌روش نشدم.
تا لحظه نگارش این مطالب هم هنوز کی‌روش قاطی نکرده و مصاحبه‌ای علیه کسی نکرده که خودش جای تعجب دارد و از مسئولان تقاضا دارم هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کنند.
همین الان خبر دادند که جواد از خواب بیدار شده و راهی استودیو شبکه ورزش شده. خب، وقتش رسیده که در این چند جمله آخر کمی هم به حریف بعدی‌مان یعنی چین بپردازیم. ‌ای بابا، اشاره می‌کنند که جواد به استودیو رسیده و حرف‌های جدیدی گفته. من بروم ببینم چه گفته.

 


تعداد بازدید :  298