شماره ۱۶۰۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز

فسخ قرارداد ناگهانی محسن مسلمان با ذوب‌آهن هم سوژه شده است. بسیاری از طرفداران پرسپولیس در توییتر و اینستاگرام به حمایت از برانکو پرداختند. آنها اعتقاد دارند که سرمربی پرسپولیس چیزی می‌دانسته که در ابتدای فصل عذر مسلمان را خواسته است. یکی از کاربران نوشته است: «حالا معلوم می‌شود که حتما برانکو چیزی از مسلمان دیده که ردش کرده». از سوی دیگر با مطرح‌شدن شایعه خداحافظی مسلمان از فوتبال خیلی‌ها به مسائل حاشیه‌ای پیرامون این بازیکن اشاره کردند و اعتقاد داشتند او حتی اگر به فوتبال برگردد هم، نمی‌تواند مثل گذشته بدرخشد. با این حال مسلمان با پیوستن به سپاهان به شایعات پایان داد و حالا امیدوار است زیر نظر قلعه نوعی دوران بهتری را سپری کند.
 
رفع توقیف فیلم پارادایس در فضای مجازی بازتاب‌های کمی نداشته است، اما از آن پرماجراتر واکنش یک طلبه به رفع توقیف این فیلم درباره روحانیت است که موجب شده نام این فیلم (که به ‌باور منتقدینی که آن‌ را دیده‌اند، همچون دیگر فیلم‌های سازنده‌اش کمترین ارزش و اهمیت هنری و سینمایی ندارد) در فضای مجازی ترند شود.
ماجراجویی پارادایس در فضای مجازی را واکنش سیدمحسن امامیان به نمایندگی از طلاب هنرمند حوزوی آغاز کرد. این طلبه نوشت: «چند‌سال پیش که علی عطشانی با اون سابقه حواشی در فیلم‌های دموکراسی تو روز روشن و تلفن‌همراه آقای رئیس‌جمهور آمد قم تا فیلمنامه‌ای را درباره یک طلبه به من و دوستانم که از کارشناسان سینمایی حوزوی بودیم، نشان بدهد خیلی صریح به او گفتم، می‌خواهی با ما چه کار کنی؟ علی متواضعانه تمام ایراداتی رو که به فیلمنامه گرفته بودیم، پذیرفت. وقتی هم شنیدم که فیلمنامه نهایی توسط دوست عزیز و توانمندم مهدی علی‌ میرزایی نوشته شده، خیالم راحت شد که فیلمنامه از جهت فرم و محتوا حتما قابل دفاع خواهد بود. باز هم آقای عطشانی فیلم رو داغ‌داغ از پشت میز تدوین به قم آوردند و جمعی منتخب از طلبه‌های فیلمساز و فیلمنامه‌نویس و رسانه‌ای فیلم رو دیدند. با این‌که همگی به فیلم نقد داشتیم اما میانگین و برآیند نظر جمع این نبود که فیلم مناسب اکران نیست. با این همه خبر تعلیق فیلم برای من و بعضی دوستان پذیرفتنی نبود، به همین خاطر همراه آقای عطشانی بارها تلاش کردیم تا تمام ایرادات رو رفع و به ابهامات پاسخ بدیم. با این وجود اکران فیلم تا مدت‌ها مبهم بود و خیلی فیلم‌های دیگر که مشکلات حادتری هم داشتند، آمدند، نمایش داده شدند و رفتند و هیچ ثلمه و صدمه‌ای وارد نشد. علی را نمی‌دانم اما من از اکران فیلم مأیوس بودم تا این‌که امروز خبر اکران عمومی پارادایس رو شنیدم. حال ، من شبیه مرد میانسالی بودم که توی یک روز دلگیر وقتی بعد از سال‌ها کت دامادیشو می‌پوشه، توی جیب‌های کت شاباش‌های شب عروسیشو پیدا می‌کنه». گذشته از این‌که پپسی باز کردن نویسنده نامه به کارگردان فیلم در سطرسطر نوشته منتشرشده توی ذوق می‌زند (به سلامتی و میمنت ان‌شاءالله، ما که بخیل نیستیم!) اما مهم‌تر از آن لحن تبلیغاتی نامه است و اتفاقا همین هم مهم‌ترین دلیل انتشار این نامه توسط روابط عمومی فیلم است. این باعث شده در فضای مجازی خیلی‌ها علیه این موضوع موضع بگیرند که «نباید از نامه‌های سرگشاده افراد و سازمان‌ها و تشکل‌ها سو ء استفاده تبلیغاتی کرد»...


تعداد بازدید :  223