شماره ۱۶۰۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
مدیر کل شیلات هرمزگان:
می توان شیلات در هرمزگان را ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی دانست

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به دستاورد های انقلاب شکوهمند اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب گفت: به جرات می توان شیلات در هرمزگان را ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی دانست. محسن یکتاپور با بیان اینکه ظرفیت های شیلاتی استان هرمزگان شامل برخورداری از دوهزار و 500کیلومتر نوار ساحلی،ظرفیت های صیادی،آبزی پروری و به ویژه پرورش میگو و ماهی غالبا در دوران قبل از انقلاب بلا توجه بوده است، گفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران توجه خوبی به این مهم شد به طوری که می توان در حال حاضر شیلات را محور توسعه بیش از پیش استان هرمزگان خواند. وی با اشاره به وجود 22بندر صیادی ،بالغ بر 74 تعاونی صیاد فعال،بیش از 100فروند شناور صید صنعتی در استان هرمزگان گفت: تمامی این فعالیت ها و بنادر ایجاده شده دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و در سال 1357 استان هرمزگان فاقد حتی یک بندر صیادی فعال و سامان یافته بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی در استان هرمزگان تنها 747فروند شناور صیادی لنج و قایق فعالیت داشته است، گفت: جمهوری اسلامی با اهمیت به صید و صیادی و همچنین توجه به ناوگان صیادی موجبات شکل گیری ناوگان صیادی استان هرمزگان با بیش از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی شد که این مهم اقتدار صید و صیادی استان را نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان رقم زد. یکتاپور تصریح کرد خوشبختانه هرمزگان از صید 13هزار تنی در سال 1357 به صید بالغ بر 276 هزار تن در سال 97 رسیده که این مهم تایید کننده اقتدار ناوگان صیادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
 مدیر کل شیلات هرمزگان صنایع شیلاتی استان هرمزگان پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی را تنها پنج واحد بر شمرد و تصریح کرد که استان هرمزگان در سال 97 توانسته با فعالیت 78 واحد صنعتی تنها در نه ماه اول سال جاری ارز آوری بالغ بر130میلیون دلار را برای کشور رقم بزند.
 وی با اشاره به رسیدن صادرات آبزیان استان هرمزگان  از صفر به بالغ بر 168میلیون دلار در سال 96 گفت: این مهم بیانگر تلاش های نظام جمهوری اسلامی در راستای ارتقای آبزی پروری است.

 


تعداد بازدید :  250