شماره ۱۶۰۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
همه روندها، محصولات و ابزارهایی که در CES 2019 معرفی شدند
جایزه بهترین ابزار تکنولوژی می‌رسد به: همبرگر جعلی!

مهرنوش گرکانی| نمایشگاه CES امسال هم برگزار شد و جدیدترین‌های تکنولوژی در آن معرفی شدند. نمایشگاه بین‌المللی CES (Consumer Electronics Show) یک نمایشگاه الکترونیک مصرفی و کار آن عرضه نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی است و هر‌سال 9 ژانویه در دره لاس‌وگاس ایالت نوادا در آمریکا شروع به کار می‌کند. البته که بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد نیست و خبرنگاران و فعالان در حوزه تکنولوژی از چند ماه قبل برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام و مجوز حضور دریافت می‌کنند.
CES 2019 غیرقابل پیش‌بینی و به اندازه کافی عجیب‌وغریب بود. شاید به همین دلیل جایزه بهترین تکنولوژی در CES 2019 به همبرگر جعلی رسید که خیلی هم دور از انتظار نبود. همبرگر جعلی تنها یک دستور‌العمل نبود، بلکه مهندس مواد غذایی و علم در بهترین حالت ممکن را نشان می‌داد. این یک همبرگر معمولی نبود، یک همبرگر که طعمش با تمام آن‌چه تا به حال خورده‌اید، متفاوت است و اصلا انگار هیچ گوشتی در آن به کار نرفته است، اما انگار همین همبرگر که شاید به ذائقه بسیاری خوش نیاید، دل کارشناسان و بازدیدکنندگان CES را ربود. این محصول قرار است از فوریه 2019 در برخی فست‌فودهای آمریکا به فروش برسد. همین موضوع و بسیاری دیگر از نوآوری‌های تکنولوژی و گجت‌هایی که در CES 2019 معرفی شدند، آن را بی‌نهایت جذاب کرده بود.
نویسندگان و خبرنگاران از کیلومترها دورتر برای دیدن بهترین‌های 2019 خود را به لاس‌وگاس می‌رساندند و با تعداد زیادی از شرکت‌ها صحبت و در CES پیاده‌روی می‌کردند و لپ‌تاپ‌هایی را می‌دیدند که به اندازه کافی نازک شده بودند که در یک کوله‌پشتی ناپدید می‌شدند، تلویزیون‌هایی که به طرز جادویی از یک جعبه در فرمان باز می‌شدند و دوربین‌های دیجیتال فوق‌العاده. یکی از بهترین خبرها این است که بسیاری از این ابزارها ‌سال 2019 در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. چند مورد از بهترین‌ها و جذاب‌ترین‌های آنها را در این‌جا به شما معرفی می‌کنیم.

HTC Vive Cosmos |  HTC Vive Pro Eye
HTC یک هدست جدید مصرف‌کننده به نام Vive Cosmos معرفی کرده است. این هدست برای اتصال به کامپیوتر طراحی شده است و می‌توان از آن به مدت یک روز کامل بدون سیم استفاده کرد. HTC اعلام کرد که این هدست ارتقای مدولار دارد و کیت توسعه آن در اوایل ‌سال 2019 در دسترس خواهد بود.
HTC همچنین دارای هدست جدید دیگری به نام Vive Pro Eye است. از ردیابی چشم استفاده می‌کند، به‌طوری که می‌تواند محتوا را جایی که می‌خواهید جست‌وجو کند و می‌تواند بیماری حرکت را کاهش دهد. این هدست بدون استفاده از دست شما کنترل می‌شود. چشم جدید Vive Pro Eye در سه ماهه دوم ‌سال 2019 برای قیمت نامعلومی عرضه خواهد شد.

Nuheara IQbuds Max
هیچ سروصدای خارجی به گوشتان نمی‌رسد. آنها هوشمند هستند و به آنها متخصصان شنوایی می‌گویند. هدفون‌های بی‌سیمی که این روزها طرفداران زیادی دارند. انتظار می‌رود که آنها در نیمه دوم‌ سال 2019 با حدود 500 یا 600 دلار فروخته شوند.

Samsung Space Monitor
سامسونگ مانیتورهای جدید 27 و 32 اینچی ارایه کرده که در پشت یک میز قرار می‌گیرد و زمانی که درحال استفاده نیست می‌تواند پشت دیوار قرار بگیرد. سامسونگ آن را مانیتور فضایی نام گذاشته که با قیمت 400 و 500 دلار برای (27 و 32 اینچ) از مارس امسال در بازار عرضه می‌شود.

Coolpad Dyno
می‌خواهید برای بچه‌های خود ساعت هوشمند بگیرید؟ اگر آنها بین 4 تا 9‌سال هستند و نیاز دارید بدانید هر لحظه آنها کجا هستند، یکی از این ساعت‌ها را برای آنها بخرید.
اینها کار ردیاب بچه‌ها را انجام می‌دهند، بدون آن‌که آنها این حس را داشته باشند و هر لحظه که بخواهید می‌توانید با آنها تماس بگیرید.
 این ساعت‌ها همچنین می‌توانند با مخاطبان و شماره‌های اضطراری در زمان نیاز تماس بگیرند. این ساعت درحال حاضر در بازار وجود دارد و با قیمت 149 دلار می‌توانید آن را تهیه کنید.

Temi Robot with Alexa
Robotmi ربات دستیار ناوبری خود به نام Temi را طراحی کرده است که به ارایه کمک‌های خانگی برای خانواده و سالمندان می‌پردازد و اکنون الکسا از آن پشتیبانی می‌کند. این ربات به Wi-Fi متصل می‌شود و شارژ کامل آن حدود 9 ساعت طول می‌کشد و در ماه مارس امسال با قیمتی حدود 1499 دلار عرضه می‌شود. این ربات می‌تواند در کنار فرزند یا سالمند شما بماند و از آنها مراقبت کند. این ربات می‌تواند برای کودکتان قصه بخواند و او را آرام کند یا شما می‌توانید از طریق این ربات بدون آن‌که نیاز باشد فرزندتان کاری کند، در خانه کنترلش کنید و با او حرف بزنید.

Groove X Lovot
این یک ربات متحرک با سنسور دوربین و سنسور لمسی مبتنی‌بر دماست. یک چشمی ظریف و دو چرخ دارد و سر و بدنش حرکت می‌کند و راه می‌رود و می‌تواند فیل زنده را از دوربینش انتقال دهد. شرکت سازنده معتقد است این ربات می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند. درواقع می‌توان گفت این ابزار می‌تواند یک اسباب‌بازی لذت‌بخش برای بچه‌ها باشد و در عین حال یک دستگاه نظارت، مانیتور بچه و ردیاب خواب است. از هم‌اکنون امکان سفارش آن وجود دارد و هر جفت آن با قیمتی حدود 5300 دلار فروخته می‌شود. شرکت سازنده معتقد است یک ربات ساخته که باعث خوشحالی شما می‌شود، می‌توانید آن را لمس کنید، تماشا کنید، در کنار هم راه بروید، با او درد دل کنید و احساس آرامش بیشتری خواهید داشت، Lovot قلب شما را گرم خواهد کرد.

Ring Door View Cam
Ring متعلق به آمازون دارای یک doorbell ویدیوی جدید به نام Door View Cam است. این وسیله برای آن طراحی شده که شما از هر آن‌چه پشت در خانه‌تان اتفاق می‌افتد، مطلع شوید. اگر کسی بخواهد در خانه شما را بکوبد، این وسیله به او یک هشدار می‌دهد و ما را با صدای یک زنگ آرام مطلع می‌کند. Door View Cam اوایل همین امسال عرضه می‌شود و قیمت آن 199 دلار خواهد بود. دیگر کسی نمی‌تواند محکم و ناگهانی به در خانه شما ضربه بزند. این وسیله حتی می‌تواند در برابر دزدها از خانه شما محافظت کند.

Ring Smart Lighting System
Smart Lighting می‌تواند تمام سیستم روشنایی خانه شما را کنترل کند. چراغ‌های سقفی، نورافکن‌ها، چراغ‌های راهروها و اتاق‌ها، نورهایی که با حرکت روشن می‌شوند و حتی حسگرهایی که در برابر آب و آتش فعال می‌شوند. خط تولیدSmart Lighting برای پیش‌سفارش از 6 مارس در اختیار بوده و قیمت آن از 18 دلار تا 70 دلار است.

Lenovo Smart Home
Lenovo یک ساعت هوشمند با صفحه نمایش هوشمند و کوچک معرفی کرده که با Google Assistant همخوانی دارد. این ساعت طراحی شده که به شما زمان را بگوید و مانند یک ساعت هوشمند کار کند و با شما حرف بزند، اما شما می‌توانید با آن موسیقی هم گوش کنید یا از آن درخواست پخش موسیقی یا کارهای روزمره‌تان را داشته باشید. Lenovo ساعت هوشمند خود را با قیمت 80 دلار به‌زودی به بازار عرضه می‌کند.

Royole flexible keyboard
Royole صفحه نمایش انعطاف‌پذیر را در ماه نوامبر گذشته عرضه کرد. و درحال حاضر هم صفحه کلید QWERTY انعطاف‌پذیر را که از طریق بلوتوث متصل است، معرفی کرده است. با فشار یک دکمه می‌توان آن را نورد کرد. هنوز قیمت‌گذاری نشده، اما در سه ماهه دوم ‌سال 2019 قرار است عرضه شود.

لپ‌تاپ
در 2019 CES اطلاعیه‌های مختلفی در مورد پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی لپ‌تاپ‌ها منتشر شد. در کل می‌توان گفت؛ لپ‌تاپ‌ها هر سال پیشرفته‌تر می‌شوند و بیشتر با سلایق مصرف‌کنندگان همخوانی دارند. در نمایشگاه 2019 CES  لپ‌تاپ‌های بسیار نازکی از برندهای مختلف وجود داشت که تمام آنها سعی در رقابت با یکدیگر دارند. لپ‌تاپ‌های OLED در سال 2016 برای نخستین‌بار معرفی شدند اما انگار بعد از آن کار آنها متوقف شد، اما امسال دوبار اسم آنها بر سر زبان‌ها آمد. در 2019 CES  یک گروه تازه از لپ‌تاپ‌های OLED معرفی شدند که بسیاری از آنها از اواخر امسال به بازار می‌آیند.

سینمای خانگی
نمایشگاه CES 2019 سال بزرگی برای تلویزیون‌ها با نوآوری واقعی و جهش رو به جلو بود. اول از همه 219 اینچی سامسونگ که انگار یک دیوار از خانه سینماست. لنز آن مانند OLED است، اما برخلاف OLED از پیکسل‌های LED قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کند، بنابراین نه‌تنها می‌تواند سطوح سیاه واقعی را تحویل دهد، بلکه فوق‌العاده روشن و رنگی است. این یک سیستم مدولار است که می‌تواند در هر اندازه یا شکل مورد نظر شما جمع شود. آنها فقط مستطیل نیستند!
همچنین LG Signature OLED TV R در این نمایشگاه حضور داشت. R به معنای لغزش است، همانطور که ما دوست داریم آن را «رول» کنیم. تلویزیون از جعبه مستطیلی بلند، مانند ققنوس از خاکستر ظاهر می‌شود و هنگامی که شما نمی‌‌خواهید آن را تماشا کنید، به عقب هل می‌دهید و آن دوباره جمع می‌شود.

موبایل
شرکت‌های بزرگ سازنده موبایل هر سال برای خود کنفرانس‌های بزرگی می‌گذارند و جدیدترین‌های سال خود را معرفی می‌کنند، بنابراین انتظار چندانی از نمایشگاه‌هایی مثل CES برای معرفی موبایل‌ها نمی‌رود، اما معمولا بهترین فناوری‌های جدید که روی موبایل‌‌ها قابل اجراست، در نمایشگاه‌هایی مانند CES معرفی می‌شوند.
در نمایشگاه 2019 CES هم بیشترین بحث درباره موبایل به 5G بر‌می‌گشت. بعد از مدت‌ها صحبت از 5G بالاخره باید امسال از این قابلیت روی موبایل‌های جدید استفاده شود.

 


تعداد بازدید :  220