شماره ۴۴۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
د‌یار

 سرقت کابل‌های تلفن، معضل جدی میناب
 قطعی یک‌ساله تلفن‌های ثابت چند محله
سرقت‌های پیاپی سیم‌های تلفن در شهر میناب، خسارت‌های میلیونی به تأسیسات مخابراتی و نبود اعتبار برای اصلاح خطوط باعث شده قطعی تلفن ثابت در برخی از محلات به یک‌سال هم برسد.
به‌گزارش مهر، روز و شب ندارند هر زمان که وضع جیب‌شان خالی باشد سراغ کابل‌های برق و مخابرات می‌روند. سرقت کابل‌های برق و تلفن در شهرستان میناب تبدیل به معضلی در سطح این شهرستان شده است. اگرچه این سرقت‌ها در همه شهرهای کشور وجود دارد و خسارت‌های میلیاردی را به این سازمان‌ها و شرکت‌ها وارد می‌کند.
با افزایش سرقت سیم‌های تلفن در شهرهای مختلف استان به‌خصوص میناب ارایه خدمات و رفع قطعی‌ها به یک معضل برای مخابرات تبدیل شده، عدم تخصیص اعتبارات در زمان مناسب و کمبود سیم و کابل ارتباطی موجب شد تا قطعی تلفن ثابت در برخی از محلات میناب حتی به یک‌سال هم برسد.
شرکت مخابرات استان و شهرستان یکی از متولیان امر هستند که در راستای سرقت کابل متضرر شده‌اند اما در سوی دیگر هم مشترک خواهان ارایه خدمات مناسب با توجه به پرداختی قبوض ماهیانه هزینه‌های تلفن ثابت است.
چندین محله از شهر میناب دچار قطعی شبکه تلفن هستند که این قطعی‌ها به یک‌سال هم کشیده است. ولی پیگیری‌های مشترکان جواب قانع‌کننده‌ای نداشته و مشکل آنها همچنان پابرجاست.
شهرام باوقار، رئیس مخابرات شهرستان میناب گفت: از آنجایی که در این شهرستان بحث سرقت کابل زیاد شده و سارقان به این شرکت بیش از ۱۰۰‌میلیون تومان خسارت وارد کرده‌اند، در نبود اعتبار و امکانات کافی توان حل این مشکل را نداریم و مخابرات استان هم ما را یاری نمی‌کند.
پیش از این هم میرطبا، مدیرعامل مخابرات استان هرمزگان، آمار سرقت کابل‌های زیرزمینی و هوایی مخابرات را
رو به افزایش اعلام کرد و بیان داشت: طی‌سال گذشته بیش از یک‌میلیارد تومان خسارت سرقت کابل‌های مخابراتی تخمین زده شد.        
وی عنوان کرد: درحال پیگیری از دستگاه‌های قضایی و انتظامی برای ارایه راهکارهای قانونی هستیم.

راه‌اندازی بازار گل زعفران در رشتخوار
عضو انجمن صنفی کشاورزان رشتخوار گفت: با کمک شورای اسلامی و شهرداری رشتخوار، بازار خرید و فروش گل زعفران با اعتبار 50‌میلیون ریال، با 6 غرفه راه‌اندازی شد.
حسین چوپان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کشاورزان زعفران‌کار رشتخوار پس از برداشت محصولشان به این بازار آمده و هر کیلوگرم گل زعفران خود را با قیمت 40 تا 50‌هزار تومان به فروش می‌رسانند. این بازار هر روز پس از برداشت زعفران دایر می‌شود.
وی ادامه داد:  در سطح این شهرستان زعفران‌خیز روزانه بیش از 7 تا 9 تن گل زعفران خرید و فروش می‌شود.
عضو انجمن صنفی کشاورزان رشتخوار افزود: ازجمله مزایای این بازار ثبات قیمت خرید و فروش، به حداقل رسیدن اختلاف قیمت زعفران رشتخوار با بازار شهرهای دیگر و کنترل و تمرکز خرید و فروش در یک مکان است. وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر از کاهش 50‌درصدی گل زعفران در مزارع شهرستان رشتخوار خبر داد و گفت: زعفران یکی از محصولات استراتژیک و مهم بخش کشاورزی رشتخوار است. ‌سال گذشته بیش از 7 تن زعفران خشک برداشت شد ولی امسال کاهش محسوسی دارد.
دبیر انجمن صنفی کشاورزان رشتخوار با اشاره به اهمیت ایجاد بازار خرید و فروش گل زعفران در هدایت منابع مالی به سمت کشاورزی منطقه، تصریح کرد: ایجاد این بازار در تکمیل حلقه تولید محصول استراتژیک زعفران در سطح شهرستان بسیار موثر است. راه‌اندازی این بازار علاوه بر ایجاد درآمد برای کشاورزان، سبب رونق کشاورزی در شهرستان شده است.
شهرستان رشتخوار، 5 هزار هکتار اراضی زیرکشت زعفران دارد.


تعداد بازدید :  274